Bukefalos 28 år!

Macbook -> LG-tv med HDMI

Wysiwyg

Trådstartare
När jag köpte min LG-TV visste jag inte att den inte har C-more-appen. 🙄 Så nu när jag ska kolla på C-more måste jag göra det på datorn. Försökte koppla ihop min dator med TVn med HDMI-kabel men jag blir GALEN för det funkar inte.

Först fick jag det som två separata skärmar - såg bara mitt skrivbordsunderlägg på TVn. Sen lyckades jag klicka i någon inställning så INGENTING syns på datorn utan det som händer på "dataskärmen" syns i ett MIIINILITET fönster uppe i tvn, som är så litet att jag ser noll.

HUR GÖR MAN FÖR ATT KOMMA IFRÅN DET HÄR?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Gaaaarrggggggggh.
 
När jag köpte min LG-TV visste jag inte att den inte har C-more-appen. 🙄 Så nu när jag ska kolla på C-more måste jag göra det på datorn. Försökte koppla ihop min dator med TVn med HDMI-kabel men jag blir GALEN för det funkar inte.

Först fick jag det som två separata skärmar - såg bara mitt skrivbordsunderlägg på TVn. Sen lyckades jag klicka i någon inställning så INGENTING syns på datorn utan det som händer på "dataskärmen" syns i ett MIIINILITET fönster uppe i tvn, som är så litet att jag ser noll.

HUR GÖR MAN FÖR ATT KOMMA IFRÅN DET HÄR?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Gaaaarrggggggggh.


Okej nu lyckades jag få upp skärmen på datorn i alla fall. Men jag lyckas inte "mirrora" min macbook till LG-tvn? Det blir bara en svinliten grej uppe i TVns hörn som är hela alltet.
 
Du har kanske säkert redan googlat, men jag hittade detta angående att koppla Mac till TV via HDMI:

To tell your laptop how you want it to use your TV:
  1. Go to the Apple Menu
  2. Open “System Preferences.”
  3. Click on “Displays.”
  4. Click on the “Arrangement” tab.
  5. Tick the box that says “Mirror Displays” if you want your TV to show the same content that is being shown on your laptop screen.
  6. Leave the box as it is if you want to use the TV as a second display.

Jag tänker även på så att du har rätt Source på TV:n eller om det är något du behöver ändra? Men får du upp skrivbordet är det kanske inte problemet..
 
När jag köpte min LG-TV visste jag inte att den inte har C-more-appen. 🙄 Så nu när jag ska kolla på C-more måste jag göra det på datorn. Försökte koppla ihop min dator med TVn med HDMI-kabel men jag blir GALEN för det funkar inte.

Först fick jag det som två separata skärmar - såg bara mitt skrivbordsunderlägg på TVn. Sen lyckades jag klicka i någon inställning så INGENTING syns på datorn utan det som händer på "dataskärmen" syns i ett MIIINILITET fönster uppe i tvn, som är så litet att jag ser noll.

HUR GÖR MAN FÖR ATT KOMMA IFRÅN DET HÄR?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Gaaaarrggggggggh.

Ladda ner appen på TVn direkt eller köp en chromecast för 400 kr och casta från mobilen eller datorn till TV:n. Så slipper du sladden.
 
Ladda ner appen på TVn direkt eller köp en chromecast för 400 kr och casta från mobilen eller datorn till TV:n. Så slipper du sladden.

Jag kan inte ladda ner appen på tvn, den finns inte i utbudet. Annars hade jag naturligtvis hellre gjort det än tjorvat på. :p

Sladden har jag inget emot eftersom det bara händer ibland men jag blir galen när jag inte får det att funka. :arghh:
 
@MissFideli Säkert men jag vill inte lägga ut flera hundra för något jag kommer använda till ett program. Får hellre sladden att funka om det går. Annars får jag kolla på datorn.
 
@aiquen Tack men det är just speglingen som inte funkar alls. Det blir bara en minimal ruta uppe i tvns ena hörn.
Det låter som att du har betydligt lägre upplösning på datorn än på TV:n, och att TV:n inte har korrekt uppskalning. Jag skulle nog säga att du borde välja att inte köra spegling av skärmen, och att sedan flytta det fönster som spelas upp till TV:n
 

Liknande trådar

IT & mobiler Moderkort: ASUS Z87-A Z87 S-1150 ATX Processor: Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz processor RAM: 16 GB DDR3 Nätagg: Thermaltake Smart M850W...
Svar
3
· Visningar
718
IT & mobiler Brukar koppla ihop min dator och tv med hdmi men nyligen har ljudet försvunnit. Bild och allt funkar, men det är knäpptyst och slår jag...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: gul_zebra
·
IT & mobiler Har en LG-tv som har några år på nacken samt en Macbook pro som är runt 5 år gammal. Tidigare kopplade jag ofta ihop dem så det som...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: Wysiwyg
·
IT & mobiler jag har kopplat in min MacBook Pro till en Sony Bravia TV men får inget ljud och fattar inte var det har gått fel.. har en mini...
Svar
7
· Visningar
2 005
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp