Macka/smörgås

Lite spinoff på fika.
Säger ni smörgås eller macka?
Jag säger nog mest macka, . Ska ta mig en macka, är lite småhungrig, vill du ha?. Ska göra mina frukostmackor, ska du göra dina också? Nån som vill ha en macka (om jag fixar fika på klubben)? Ja så säger jag nog om jag t ex frågar sambon.
Vilket som :)

Kanske fördelat som -vill du ha en smörgås, ska jag bre en smörgås, ska vi äta mackor, jag tar en kvällsmacka. Där jag tror att mackor ätes och tas med snabbare och smörgåsar mer till måltid. Men jag vet inte.
 
Jag håller med @MiaMia : det måste in ett "brö" mellan knäcke och smörgås - annars går det inte!

Gällande äggmacka (nu skrev jag bara utan att tänka, så tydligen säger/skriver jag äggmacka ;) ) så är det ju med kokt ägg som är default, och med stekt ägg som behöver påpekas extra. :cautious:
Asså ni har helt fel ju! Om både ägg och brön! 👎🤨
 
Jag säger nog typ aldrig smörgås, det ligger inte bra i munnen :D Använder oftast macka men hemma kan det lika gärna bli smek ("jag tar en smek").
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 395
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 061
Senast: Hajfisk
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 733
Senast: Sel
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
173

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp