mäns våld mot kvinnor

Japp. Arsenik i chokladen...

Du vet väl att en kvinna dömdes i år för giftmord på sin partner? Har läst domen och enligt den verkade det vara för ekonomisk vinning. Cyanid om jag minns rätt.

Ett par andra kvinnor har i år dömts för att ha förgiftat män som de har eller haft en relation med.
 
  • Ledsen
Reactions: Sel
Du vet väl att en kvinna dömdes i år för giftmord på sin partner? Har läst domen och enligt den verkade det vara för ekonomisk vinning. Cyanid om jag minns rätt.

Ett par andra kvinnor har i år dömts för att ha förgiftat män som de har eller haft en relation med.

Nej det visste jag inte! :eek:
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, så smaklöst och taktlöst av mig!
 
Lustigt att det då fortfarande finns så mycket skitkarlar :idea: eller är det bara bra karlar som blir förgiftade :eek:

Ditt raljerande är lika smaklöst i sammanhanget som inlägget @Sel i alla fall hade vett nog att inse var smaklöst.

Det resonemanget som du för kring skitkarlar är nog ungefär detsamma som Pelle, Erik och Hassan har i sitt inre när de misshandlar sina skitkvinnor. Starkt jobbat!
 
Nej det visste jag inte! :eek:
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, så smaklöst och taktlöst av mig!

Jag tänkte att du kunde ha missat det eftersom du inte bor i Sverige. Minns jag rätt har även en av hennes tidigare partner dött under diffusa omständigheter.
 
Jag tänkte att du kunde ha missat det eftersom du inte bor i Sverige. Minns jag rätt har även en av hennes tidigare partner dött under diffusa omständigheter.

En svarta änkan på riktigt? Skrämmande! Det hade jag verkligen inte väntat mig.
 
Jag tänkte att du kunde ha missat det eftersom du inte bor i Sverige. Minns jag rätt har även en av hennes tidigare partner dött under diffusa omständigheter.
En av hennes tidigare partners misstänkte att han också blivit förgiftad men det har mig veterligt inte nämnts något om några fler dödsfall.
 
Ditt raljerande är lika smaklöst i sammanhanget som inlägget @Sel i alla fall hade vett nog att inse var smaklöst.

Det resonemanget som du för kring skitkarlar är nog ungefär detsamma som Pelle, Erik och Hassan har i sitt inre när de misshandlar sina skitkvinnor. Starkt jobbat!
Jag ber om ursäkt det va smaklöst.
Men med skitkarlar så syftar jag på män som tex. Misshandlar sina partners. För de tycker jag ärligt talat är avskum som borde sitta inlåsta.
 
Ditt raljerande är lika smaklöst i sammanhanget som inlägget @Sel i alla fall hade vett nog att inse var smaklöst.

Det resonemanget som du för kring skitkarlar är nog ungefär detsamma som Pelle, Erik och Hassan har i sitt inre när de misshandlar sina skitkvinnor. Starkt jobbat!
Trevligt också att du tar förgivet att jag inte kan inse att det va smaklöst när jag inte ens varit inloggad. :idea:
 
Ditt raljerande är lika smaklöst i sammanhanget som inlägget @Sel i alla fall hade vett nog att inse var smaklöst.

Det resonemanget som du för kring skitkarlar är nog ungefär detsamma som Pelle, Erik och Hassan har i sitt inre när de misshandlar sina skitkvinnor. Starkt jobbat!
Ursäkta, sitter du på riktigt och kallar misshandelsoffer för skitkvinnor?? :eek:
Det må vara lite opassande att skämta om giftmord i ljuset av nyligen skedda tragedier, men det är väl ingen anledning att vara ännu värre själv?
Och du tycker det inte är lite skillnad på att i en tråd om mäns våld mot kvinnor skriva skitmän och att i samma tråd skriva om offren för dessa mäns våld som skitkvinnor?
Smaklöst var ordet ja...
 
Ursäkta, sitter du på riktigt och kallar misshandelsoffer för skitkvinnor?? :eek:
Det må vara lite opassande att skämta om giftmord i ljuset av nyligen skedda tragedier, men det är väl ingen anledning att vara ännu värre själv?
Och du tycker det inte är lite skillnad på att i en tråd om mäns våld mot kvinnor skriva skitmän och att i samma tråd skriva om offren för dessa mäns våld som skitkvinnor?
Smaklöst var ordet ja...
Det tyder på att @Renfis tycker att det var rätt åt kvinnorna.
 
Jag ber om ursäkt det va smaklöst.
Men med skitkarlar så syftar jag på män som tex. Misshandlar sina partners. För de tycker jag ärligt talat är avskum som borde sitta inlåsta.
Jag förstod precis vad du menade med "skitkarlar" i den kontexten och jag tror att alla i tråden är överens om att våldsverkare borde sitta inlåsta. Anledningen till att jag skrev som jag gjorde i svar på ditt inlägg är att det är direkt kontraproduktivt att sitta och raljera om ett sånt här ämne.

Trevligt också att du tar förgivet att jag inte kan inse att det va smaklöst när jag inte ens varit inloggad. :idea:
Jag förstår ärligt talat inte vad du menar här, du var ju inloggad när du skrev det. Antingen förstod du inte att det var smaklöst när du skrev det eller så tyckte du inte att det var smaklöst.


Ursäkta, sitter du på riktigt och kallar misshandelsoffer för skitkvinnor?? :eek:
Det må vara lite opassande att skämta om giftmord i ljuset av nyligen skedda tragedier, men det är väl ingen anledning att vara ännu värre själv?
Och du tycker det inte är lite skillnad på att i en tråd om mäns våld mot kvinnor skriva skitmän och att i samma tråd skriva om offren för dessa mäns våld som skitkvinnor?
Smaklöst var ordet ja...
Nej. Jag sitter inte och kallar misshandelsoffer för skitkvinnor. Det var ett retoriskt grepp för att påvisa hur direkt kontraproduktivt det tidigare förda resonemanget kring rättfärdigandet av att mörda dåliga män var i sammanhanget kopplat till det aktuella ämnet. Det är epitet som "skitmän", "skitkvinnor" (eller för den delen "bögjävel" eller "svartskalle") som rättfärdigar våld mot män, kvinnor, homosexuella och invandrare. Det är just sådana kommentarer och tillmälen som förstärker den maktstruktur som leder till mäns våld mot kvinnor i nära relationer.

Det tyder på att @Renfis tycker att det var rätt åt kvinnorna.
Att jag ens ska behöva bevärdiga det där med ett svar. Hade det varit i vilket annat ämne som helst så hade jag nog helt enkelt ignorerat ditt inlägg fullständigt, men ämnet är för känsligt och viktigt för att jag inte ska vilja bemöta det.

Nej, jag tycker inte att det är rätt åt kvinnor som blir misshandlade. Läs inlägget igen, användandet av benämningen skitkvinnor i kontexten av att rättfärdiga de tre fiktiva männens våld mot kvinnor i mitt ursprungsinlägg var för att påvisa det olämpliga i att med hjälp av ordet skitmän rättfärdiga mord på män. Precis som @Wonderwoman med hjälp av användandet av ett nedsättande epitet förringar någons människovärde och därmed rättfärdigar våld/mord så ursäktas och rättfärdigas våld mot kvinnor genom att förringa deras värde med epitet som "skitkvinna" (eller hora, otrogen, smutsig - you name it). Min poäng var, som jag förklarade i svaret här ovanför, att användandet av sådana tillmälen är kontraproduktivt då dessa bara förstärker strukturerna som ligger till grund för att problemet som diskuteras ens existerar.

Jag vill ge en vänlig men bestämd uppmaning till trådens deltagare att INTE låta det här spåra ur nu. Vill inte behöva moderera en så viktig diskussion.

/Mod

Jag ber om ursäkt för min delaktighet i urspårningen. Med det sagt och med det att jag försökt bemöta kritiken jag fått så drar jag mig ur diskussionen nu när jag svarat på påhoppen riktade mot mig och min påstått ganska hemska kvinnosyn. Känner någon annan ett trängande behov att trycka till mig eller läser mina inlägg som fan läser bibeln så får ni gärna skicka ett PM.
 
Jag önskar att psykisk misshandel belystes mer i media mm. Den är oftast inkörsporten till fysiskt misshandel men långt ifrån alla går vidare till att bli fysiska. De mentala ärren kan bli väldigt stora och tom knäcka människor och skörda liv.
Det är så otroligt svårt att inse när ett beteende gått över till psykisk misshandel. Det sker ofta så smygande.
Tjejer står ut och rättar sig efter mycket nycker och beteenden från män. Det skulle behövas talas om vad gränser går, hur psykisk misshandel ser ut och vilka kännetecken man ska se upp med.
 
Jag önskar att psykisk misshandel belystes mer i media mm. Den är oftast inkörsporten till fysiskt misshandel men långt ifrån alla går vidare till att bli fysiska. De mentala ärren kan bli väldigt stora och tom knäcka människor och skörda liv.
Det är så otroligt svårt att inse när ett beteende gått över till psykisk misshandel. Det sker ofta så smygande.
Tjejer står ut och rättar sig efter mycket nycker och beteenden från män. Det skulle behövas talas om vad gränser går, hur psykisk misshandel ser ut och vilka kännetecken man ska se upp med.

Det här är så sant. Jag har stått på sidan om och sett hur en kär vän, en av de vackraste och härligaste kvinnor jag sett och känt, bröts ned bit för bit av vad som från början verkade vara en helt vanlig och fin kille. Han var också en vän.
Det tog år och år efter att hon lämnade honom innan hon var sig själv igen och jag har en känsla av att hon fortfarande lever med ett enormt bekräftelsebehov. (vi har inte kontakt längre)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp