Märken på tävling

Lady_D

Trådstartare
Nu har de uppdatera TR-en kommit för 2012 och där är en (misstänker jag) ganska stor ändring angående Märkesplacering på tävlingsutrustning.

De ganska generösa maxytorna gäller numer endast sponsrad utrustning/klädsel.
För köpt utrustning/klädsel är de maximala ytorna för märkesexponering kraftigt begränsade. Nedan kan ses citat från TR1

"2. Identifiering av ickesponsortillverkare
På tävlingsområdet och under prisutdelningar får namn eller logotyper som identifierar
tillverkaren av icke-sponsrade kläder, utrustning och/eller fordon endast förekomma
en gång per klädesplagg, utrustning och/eller fordon och endast på en area
som inte överstiger:
2.1 Kläder och utrustning
3 cm² (1 cm hög och 3 cm bred) för kläder och utrustning med undantag för selar
under körning.
2.2 Fordon
50 cm² (5 cm hög och högst 10 cm bred) på varje sida av fordon under dressyrmomentet
i körning och i precisionsmomentet.
2.3 Remmar i körning
Storleken av remmen som identifierar tillverkaren, får inte vara längre än tio centimeter
(10 cm), och får visas endast en gång på varje sele under körning.
3 Övrigt
3.1. Arrangörer får visa namn eller logga på tävlingssponsor på tävlingsfunktionärer
på tävlingsområdet och på de tävlandes startnummerlappars fram och baksida
under uthållighetsprovet i fälttävlan och distans. Storleken på namn och/eller
logga på de tävlandes nummerlappar får inte överskrida 100 cm².
3.2. På fritidskläder/överdragskläder är det tillåtet med reklam.
3.3 All reklam på hästtäcken inne på tävlingsbanan är förbjudet på alla tävlingar
inom eller utom Sverige. Undantaget är överlämnande av sponsortäcke vid prisutdelning."

Detta innebär om jag förstår rätt att man inte längre får tävla i köpta tex. lamicell schabrak med stora logos på mm.
Något att tänka på i julklappsshoppingen till sig och hästen...
 
Sv: Märken på tävling

Oj, det var inte många cm2! Innebär att tex Schockemöhle-schabraken också blir otillåtna... Mina favoriter :( Undrar varför det stryps åt så väldigt?
 
Sv: Märken på tävling

Måste kännas helt kalas för alla tävlingsryttare med tanke på att allt fler tillverkare kör med stora, blaffiga loggor

//Bejkonfis, som för tillfället gläds över att ha icke tävlingsdugliga hästar ;)
 
Sv: Märken på tävling

Det gäller dessutom på hela tävlingsområdet så jag får inte ens gå banan i min Kingsland-bomber...
 
Sv: Märken på tävling

Oj, det var inte mycket man får ha! Jag har ingen aning om vad det var för ytor tidigare, men det blir ju en hel del av de stora märkenas produkter som blir otillåtna att tävla i. Good to know.
 
Sv: Märken på tävling

kl, inne på banan kan det vara ok att dom förbjuder stora loggor, men på framridnings banan?! suck.. mina kyra jackor får inte vara med då :( inte ens mina kyra ridbyxor vars logga är ca 4 *1,5cm :o!

borde inte glengordon benskydden också ha för stor logga då också?
 
Senast ändrad:
Sv: Märken på tävling

Det borde de nästan ha, GG, Scapa och JW har ju alla senskydd där loggan täcker hela kardborreknäppningen.
Borde inte vara godkänt
 
Sv: Märken på tävling

Nope, ingenting som är större än 3x1cm, har mailat förbundet och frågat. Ska bli intressant att se hur de nya kollektionerna kommer se ut med tanke på detta. By by feta-loggor-trenden :D
 
Sv: Märken på tävling

detta innebär om jag förstår det rätt, att jag får ta bort märkena på benskydden (eskadron) om jag ska använda dom?

så j.....a barnsligt :devil:. först sabbar dom allt med licenserna och sen ska det krånglas med detta. känns ju som att man kan lägga ner allt :mad:
 
Sv: Märken på tävling

Nope, ingenting som är större än 3x1cm, har mailat förbundet och frågat. Ska bli intressant att se hur de nya kollektionerna kommer se ut med tanke på detta. By by feta-loggor-trenden :D

Där kan jag tycka hurra som hatar alla stora loggor ;)

Men behöva pilla bort märket på skydden mm är lite overkill.. hinner folk ens lääääsa vad som står på benen som far runt på en hoppbana :crazy:
 
Sv: Märken på tävling

Herregud kommer ju inte kunna använda några av mina saker.
Men det med logga på schabrak, Mias RS sponsrade oss och satte sin logga på våra schabrak. Men det finns inget avtal eller något på det.
Alltså får jag inte tävla med det schabraket?
 
Sv: Märken på tävling

Jösses så fjantigt.. ja det skall verkligen bli spännande och se typ hooks hur de kommer att presentera sin vår kollektion. Fast man kan ju om man tycker det är snyggt köpa utrustning med stora loggor och ha hemma till vardags och träning.Och köpa tävlingsutrustning som passar reglerna=)

Jag tycker det kan va snyggt med stor fet logga på schabrak beror på märke men vissa har snygga loggor.. så då tänker jag fortsätta köpa dom men ha hemma och på träningar=)


Vissa företag som BR har ju loggan under sadeln så den syns ju inte=)
 
Sv: Märken på tävling

Fy fan vad löjligt!! vad har det med tävlingen och göra..

Håller med Buck, kan kanske förstå om man inte får ha massa stora loggor inne på banan ( främst dressyr då ) men på framridningen och övrigt på tävlingsplatsen.

Får man ha sitt eller hästens namn broderat på schabraket då? det är väl tillåtet?
 
Sv: Märken på tävling

*halvt kl

Men vänta nu... Loggor som sitter ovanpå kanalen på schabraket (och alltså hamnar i/under kanalen mellan sadelns bossor) - hur är det med dessa? Det känns som att det blir svårt att hitta snygga schabrak av god kvalité, som samtidigt (i princip) inte har någon synlig logga...
 
Sv: Märken på tävling

Det kan jag hålla med om - håller man det osynligt så blir det ju heller ingen reklam eller så. Men. På något av mina schabrak (kommer inte ihåg om det är Catago eller BR), så sticker den loggan fram under sadeln. Den syns vad jag vet bara uppifrån, dock.

Bah. Jag tror inte att någon bryr sig på distansritterna. Men dressyr har jag inte tävlat i (hoppas komma ut iaf nån gång under våren), så är lite osäker på allt som gäller.
 
Sv: Märken på tävling

Det är fortfarande tillåtet med namn på dig eller hästen:)

Kan ju säga att det inte är mycket av mina saker som har logga mindre än 3x1cm... och när man börjar kolla så finns det loggor på typ allt...
 
Sv: Märken på tävling

Stora loggor är verkligen inte fint, men jag känner väl kanske inte att min personliga åsikt egentligen spelar så stor roll. Undrar vad motivet till ändringen är? För 3 kvadratcentimeter är ju inte mycket, det blir som sagt mycket som plötsligt inte funkar längre.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp