Märket Horka

B

**BORTTAGEN**

Är det någon som känner till detta märke o vet om deras saker är bra. Tittade på en ridhjälm nämligen o undrade lite om kvalite o säkerhet.
Denna ridhjälm är nämligen dubbelt så billig som många andra. Är kvaliten sämre för det eller är det en bra hjälm.
Hoppas någon kan hjälpa mig.

Tack! /MIlla :confused:
 
Jag har en sån hjälm, har haft det i typ två år. Jag har ramlat av flera gånger utan att hjälmen gått sönder. Det enda dåliga som jag märkt av den är att den har blivit litet större i storleken.
Men annars har jag inga klagomål på den, den har funkat bra!'
Köp bara en liten mindre storlek... :rofl:
 
Jag har bara deras skoridbyxa som jag är väldigt förtjust i :love:
 
Tack snälla för tipset.... SKa nog införskaffa mig en sån här hjälm iaf..
Häls MIlla :smirk:
 
hade en horka hjälm tidigare...
tyckte om den förutom att den såg VÄLDIGT stor ut på mitt huvud...den e rätt rund så man fick lixom en bollskalle...

bytte sen ut den då den var rund och mitt huvud växte och jag fick en äggskalle.... :crazy:



TILL DIG SOM HADE EN HORKA HJÄLM SOM DU TRILLAT AV MED FLERA GÅNGER!!!!
se till att byta hjälm...bara för att den inte gått sönder ännu betyder inte att den snart gör d...synd om den spricker nästa gång...för då är det DITT huvud som får ta smällen...

:banana:Charlie :banana:
 
har också deras skoridbyxa.

skön ja, men värdelös kvalitet.

noppriga i hela sätet efter 2-3 användanden.
resårtrådar har gått av och sticker ur (ser ut som små hår).
krympt otroligt på längden (vilket försäljaren inte sa något om utan tyckte att jag ABSOLUT inte skulle ta dom extra långa) :mad:


men det säger ju inget om dereas hjälmar! :idea:
 
jag har tre par Horka-skobyxor och de helskodda har hållit enormt bra, men de halvskodda har inte varit lika bra, men absolut inte värdelösa... Framförallt är byxorna så enormt sköna och bra att rida i!
Har även en Horka jacka som jag gillar jättemycket! Har däremot aldrig provat hjälmarna...

/Malin
 
Vilken modell har du?
Jag har Schoeller med extra långa ben. (som inte krympt ett dugg!) Det finns inte en noppra på dem och de ser nya ut trots att jag använt dem ca 10 timmar om dagen i 10 månader nu, vilket blir ca 3000 timmar. (Ja, jag bor i mina byxor ;))
Det enda som jag kan klaga på är att de blivit lite blekta efter all tvätt, men det blir alla byxor.
 
finns det olika modeller på horkas?

köpte från lillhastenistav.se fast när dom var på eurohorsemässan i gbg.

mina var noppriga redan innan första tvätten... :mad:
 
Usch jag hatar horka :o Iaf hjälmarna. De blir så otroligt stora, de kan sitta väldigt tight i affären o kännas bra men fy sjutton - sen är det som att sitta o ha en lövkorg på skallen! Sen blir de fruktansvärt klibbiga på hela insidan, iof blir alla hjälmar det men dessa blir det mkt mer tkr jag.
 
Ja, olika sorters tyg. Jag har tre olika sorter (förutom manchesterbyxorna då)

Mina favoriter är: 7% elastan, 29% polyamid, 64%bomull.

Par nr 2 är: 5% elastan, 45% Viscose 50& polyamid. De heter också Shoeller men tyget är glattare på ytan.

Par nr 3 är: 95% bomull, 5% elastan. De är lite sträva i tyget, mer som stretchjeans kan man säga.

Jag rekomenderar de första paret. Fråga efter Shoeller dynamic extreme. De är skyddade med Tubiguard vilket ska skydda mot vatten, olja och smuts. (vilket det antagligen gör tills man tvättat dem några gånger!) På infokortet som följer med benämns modellen GRACIA, vad det nu betyder.

Iallafall har ingen av mina byxor noppror. Nu får du läsa på dina byxor, vad är de gjorda av!?

Det här är en hel vetenskap tror jag :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 226
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
19 439
Senast: Gunnar
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 034
Senast: JennyLz
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp