Märkliga saker som händer på dejtingsajter (utbruten från Dejtingtråden 27)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag skaffat en profil på hp. Redan nu kommer meddelanden som är svåra att begripa.

Visa bifogad fil 43080
Fast sådär låter nog jag ibland, speciellt när jag skriver eller pratar tyska men kommer på mig själv ibland att använda den tyska grammatiken även när jag använder svenska språket (eller de få gånger numera jag behöver använda engelskan). Jag är helt klart ofta Yoda 😁.
 
Jag tänker att en har den inställningen eftersom männen ifråga ofta anser jämnåriga kvinnor vara äckliga.
Åh inte alls. Det finns massvis med skäl men jag har aldrig hört skälet "jämnåriga är äckliga". Sen tänker jag att det är fritt fram att spekulera, men man behöver kanske inte vädra sina fördomar ohämmat.
 
Jag tänker att det är alldeles för fyrkantigt att kalla det slemmig struktur. Så länge de inte stör någon som har sagt tack men nej tack till åldersskillnad så kan man väl låta dem vara ifred?
Alltså, ålderskillnad är en sak. Jag lever själv med en 17 år äldre man sedan flera år. Däremot när gubbs har en idé om att en yngre passar dem bäst bara utifrån, ja, vaddå?
 
Jag tänker att det är alldeles för fyrkantigt att kalla det slemmig struktur. Så länge de inte stör någon som har sagt tack men nej tack till åldersskillnad så kan man väl låta dem vara ifred?

Problemet är att många stör trots att man tydligt i sin profil skriver att äldre män inte är intressant. Sen fortsätter de tjata när man säger nej tack, ger skamliga förslag osv.
Det gör dem till slemmiga, respektlösa gubbar.
 
Problemet är att många stör trots att man tydligt i sin profil skriver att äldre män inte är intressant. Sen fortsätter de tjata när man säger nej tack, ger skamliga förslag osv.
Det gör dem till slemmiga, respektlösa gubbar.
Jag tycker även att det är slemmigt när gubbar önskar sig 20 år yngre kvinnor bara för att. I mina ögon handlar det om mossiga strukturer och idéer om att män får åldras och gör det med stil - äldre kvinnor kasseras.
 
Alltså, ålderskillnad är en sak. Jag lever själv med en 17 år äldre man sedan flera år. Däremot när gubbs har en idé om att en yngre passar dem bäst bara utifrån, ja, vaddå?
Utifrån preferens? Kan man inte få ha den tanken ifred? Det finns ju personer som är åt andra hållet också, dvs vill dejta personer som är mycket äldre. Så länge man inte håller på och tjatar på de som inte vill eller beter sig svinigt på andra sätt så ser jag inte problemet.
 
Jag tycker även att det är slemmigt när gubbar önskar sig 20 år yngre kvinnor bara för att. I mina ögon handlar det om mossiga strukturer och idéer om att män får åldras och gör det med stil - äldre kvinnor kasseras.
Okej. Det är dina ögon. Det finns andra också. Sen är det ju bara att tacka nej till att dejta män vara preferenser man inte delar.
 
Det håller jag inte med om. Man får uttrycka sig på olika sätt om strukturer. De kan även få en att känna äckel både mot strukturen och olika individer. I mina ögon är det så.
Jag tycker att det är en jättetråkig inställning, att utifrån fördomar dra en mängd människor över en och samma kam och öppet uttrycka äckel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 746
Senast: Stefffie
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 966
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 799
Senast: skiesabove
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp