Märkliga saker som händer på dejtingsajter (utbruten från Dejtingtråden 27)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men inte enbart. Läs nu mitt startinlägg en gång till så blir det nog uppenbart vad jag opponerar mig mot.
Nej, jag vet att det är någon enstaka (1!) som inte kontaktat mig men som jag ändå lagt upp men jag är inte ens säker på att det hade med åldern att göra, det kan lika gärna ha varit presentationen i sig som jag reagerade på. Jag minns faktiskt inte, jag har lagt upp massor.

Mail och delar av presentationer från män som är alldeles för gamla för mig men som kontaktar mig ändå, trots texten på min presentation, kommer jag faktiskt fortsätta lägga upp.
Och öppet fortsätta tycka är skitäckliga.
 
Nej, jag vet att det är någon enstaka (1!) som inte kontaktat mig men som jag ändå lagt upp men jag är inte ens säker på att det hade med åldern att göra, det kan lika gärna ha varit presentationen i sig som jag reagerade på. Jag minns faktiskt inte, jag har lagt upp massor.

Mail och delar av presentationer från män som är alldeles för gamla för mig men som kontaktar mig ändå, trots texten på min presentation, kommer jag faktiskt fortsätta lägga upp.
Och öppet fortsätta tycka är skitäckliga.
*gilla*
 
Jag tänker att det är alldeles för fyrkantigt att kalla det slemmig struktur. Så länge de inte stör någon som har sagt tack men nej tack till åldersskillnad så kan man väl låta dem vara ifred?

Fast dom här männen stör. Dom stör genom att skriva öht när man redan uttryckt att man inte är intresserad av någon som skulle kunna vara ens pappa. Dom trycker på sin kink på kvinnor som inte vill ha med deras kink/preferens att göra. Dom är respektlösa, gränslösa och har ingen som helst vilja att lyssna på att dom är oönskade, dom är även specifikt ute efter kvinnor som är knappt halva deras egen ålder, vilket är bekymmersamt på flera olika plan. Så ja dom är riktigt äckliga och obehagliga när dom beter sig på det här viset.

Jag vet att det finns en stark "Don't shame my kink" attityd i världen, men det får faktiskt vara nog med att pressa på sin kink på andra människor och sedan förvänta sig ett hövligt beteende tillbaka.
 
Senast ändrad:
Fast det läggs ju även ut exempel på presentationer här som man bara lyckats komma in på och där personen ifråga INTE har skickat ett meddelande till en innan där man ondgör sig över personens presentation och preferenser vad den letar efter. Och det TROTS att man har snäva preferenser själv efter vad man letar efter. Jag tycker absolut det är en sak att tala om för män att man inte är intresserad bestämt om de tar kontakt men att slänga ut profiler, kalla dem äckliga, skadat gods och andra grejer säger mer om personen som gör det än om dem. Har många vänner där ålderskillnaden mellan dem och partnern är rätt stor. Skulle aldrig få för mig att kalla dem äckliga etc. Och skadat gods för att någon varit i en fast och förhoppningsvis långvarigt förhållande innan??? Kom igen, det är lika illa som killar som benämner tjejer som ligger runt på liknande sätt...
 
Fast det läggs ju även ut exempel på presentationer här som man bara lyckats komma in på och där personen ifråga INTE har skickat ett meddelande till en innan där man ondgör sig över personens presentation och preferenser vad den letar efter. Och det TROTS att man har snäva preferenser själv efter vad man letar efter. Jag tycker absolut det är en sak att tala om för män att man inte är intresserad bestämt om de tar kontakt men att slänga ut profiler, kalla dem äckliga, skadat gods och andra grejer säger mer om personen som gör det än om dem. Har många vänner där ålderskillnaden mellan dem och partnern är rätt stor. Skulle aldrig få för mig att kalla dem äckliga etc. Och skadat gods för att någon varit i en fast och förhoppningsvis långvarigt förhållande innan??? Kom igen, det är lika illa som killar som benämner tjejer som ligger runt på liknande sätt...

Ja det förstår jag inte så mycket av, när man går in på profiler som inte ens har skrivit till en och lägger ut.


Att någon varit fast i ett långvarigt förhållande innan har ju inget med att @Zinfernia ser dom som skadat gods, utan det är för att hon inte vill ha med folk som har barn att göra, och trots det så skriver dom som tusan och respekterar inte att hon först skrivit snällt att hon inte är intresserad. Inte den trevligaste termen men det har pratats över en hel del redan innan, men har inget med hur många man ligger med eller hur långa förhållanden man varit i.

Jag tror att männen som det pratas om här i tråden ang. åldersskillnaden, så är dom specifikt ute efter yngre kvinnor och håller på med "åldern är bara en siffra" och diverse tjatmetoder och respektlöshet som allt i kombination blir äckligt. Råkar man bli tillsammans med någon som är äldre/yngre utan att jaga "lammkött" så är det en helt annan situation.
 
Fast det läggs ju även ut exempel på presentationer här som man bara lyckats komma in på och där personen ifråga INTE har skickat ett meddelande till en innan där man ondgör sig över personens presentation och preferenser vad den letar efter. Och det TROTS att man har snäva preferenser själv efter vad man letar efter. Jag tycker absolut det är en sak att tala om för män att man inte är intresserad bestämt om de tar kontakt men att slänga ut profiler, kalla dem äckliga, skadat gods och andra grejer säger mer om personen som gör det än om dem. Har många vänner där ålderskillnaden mellan dem och partnern är rätt stor. Skulle aldrig få för mig att kalla dem äckliga etc. Och skadat gods för att någon varit i en fast och förhoppningsvis långvarigt förhållande innan??? Kom igen, det är lika illa som killar som benämner tjejer som ligger runt på liknande sätt...
Men återigen, jag lägger ut sånt som jag får till mig, antingen genom att männen mailar, skickar en flirt eller gillar mina bilder. Allt sådant ÄR kontaktförsök! Jag behöver inte surfa runt och leta efter konstiga presentationer, jag får väldigt många mail, flirtar och gillande som det är.

Och ja, jag har skitsnäva preferenser. Jag dejtar ingen med barn, ingen över 40, ingen som bor långt bort, ingen som är allergisk mot pälsdjur, ingen som vill bo på landet, ingen som inte tjänar ungefär vad jag själv tjänar, ingen som inte har körkort, ingen som är för kort/för lång, ingen som inte har hår på huvudet, etcetera.

MEN! Inte fan skriver jag till någon där jag uppenbarligen inte stämmer in på personens profil. Om en snygg 25-åring söker kvinnor mellan 20-30, inte sjutton skickar jag ett: "Hej, jag är 33 men väldigt ungdomlig för min ålder!"

Och återigen, hade jag sluppit få mail från singelpappor som skriver fastän jag undanbett mig alla med barn, ja, då hade jag inte heller behövt kalla dem för skadat gods i presentationen. För vet du vad, det har faktiskt hjälpt.
 
Fast det läggs ju även ut exempel på presentationer här som man bara lyckats komma in på och där personen ifråga INTE har skickat ett meddelande till en innan där man ondgör sig över personens presentation och preferenser vad den letar efter. Och det TROTS att man har snäva preferenser själv efter vad man letar efter. Jag tycker absolut det är en sak att tala om för män att man inte är intresserad bestämt om de tar kontakt men att slänga ut profiler, kalla dem äckliga, skadat gods och andra grejer säger mer om personen som gör det än om dem. Har många vänner där ålderskillnaden mellan dem och partnern är rätt stor. Skulle aldrig få för mig att kalla dem äckliga etc. Och skadat gods för att någon varit i en fast och förhoppningsvis långvarigt förhållande innan??? Kom igen, det är lika illa som killar som benämner tjejer som ligger runt på liknande sätt...

Jag har inga problem med åldersskillnader eller att män har barn.
Det är när de kontaktar mig trots att jag skrivit att jag inte vill det som det blir ett problem.
Jag attraheras varken av gubbar eller pappor och kan de inte respektera det kommer jag bli otrevlig.
 
Den här jävla jönsen (som fick @Therese1988 fina dikt skickad till sig) ger sig inte 🤦‍♀️

Bild 1:

Screenshot_20191231_103459.jpg
 
Som sagt. Det är profiler utlagda i övrigt också. Och jag vet att ts har sin lilla fanclub här inne, men att kalla folk skadat gods ... alltså??? Men det förvånar mig inte att en person som enligt egen utsago i andra trådar inte har problem att kalla sina kollegor för horungar gör det. Språkbruket är väl inte bättre än så. Det som förvånar mig är att folk hejjar på det.

Jag ruttnande på äldre män och skrev i min profil att gamla getter icke ska göra sig besvär.

Det betyder inte att jag tycker att alla som är äldre än mig är gamla getter.
Tålamodet tar liksom slut när män inte kan visa respekt för fem jävla öre.
 
Jag ruttnande på äldre män och skrev i min profil att gamla getter icke ska göra sig besvär.

Det betyder inte att jag tycker att alla som är äldre än mig är gamla getter.
Tålamodet tar liksom slut när män inte kan visa respekt för fem jävla öre.
Som sagt. Det är även utlagda andra presentationer. Och jag tycker det är rätt orespektfullt att kalla pensionärer för getter också även om jag ser en viss ironi i det jämfört med att kalla folk skadade, skadat gods, horungar och liknande grejer som tidigare blivit modererat i tråden av moderator. En get för mig är för övrigt ett djur.
 
Som sagt. Det är även utlagda andra presentationer. Och jag tycker det är rätt orespektfullt att kalla pensionärer för getter också även om jag ser en viss ironi i det jämfört med att kalla folk skadade, skadat gods, horungar och liknande grejer som tidigare blivit modererat i tråden av moderator. En get för mig är för övrigt ett djur.

Hos mig är man en gammal get när man fyllt 35 💁‍♀️
Inom dejting och det är därför jag varit på dejtingsidor/appar. Inte för att skaffa vänner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Stefffie
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 737
Senast: skiesabove
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp