Märkliga uttalanden

Jag fick höra av en person jag felaktigt trodde var min vän när vi var påväg hem efter att min häst hade blivit utdömd att "han skulle ju dött förr eller senare ändå". Hästen borde haft halva livet kvar och skadan han dömdes ut för orsakades av utomstående. Jag sa, men han skulle inte behövt dö redan! Hon ansåg att det kvittade.
Hon kanske hade varit okej med att du dödade henne där och då i slutet av konversationen? Känns rimligt ändå, eftersom det bara är en tidsfråga innan hennes liv också tar slut.
 
När jag gick på föräldraträff med mina 6-månaders tvillingar och en annan mamma sa ”oj, fick du med dig båda två ut?”. Man bara ja, i vanliga fall lämnar jag en av dem hemma ensam, eller?

Annars fick jag höra många kommentarer när jag var gravid som tillexempel ”usch, jag hade aldrig velat ha tvillingar” eller ”jag avundas dig verkligen inte”. Tack för infon. Väldigt bra för mig att veta.
Ja fyfan så gränslösa folk kan vara runt tvillingar.
 
Jag tror inte att man alls förstår vad ett fårskinn innebär. Jag kan inte tänka mig att någon tror att man flår levande får.
Varför inte? Man plockar fortfarande fåglar levande på många ställen i världen. Endel förstår inte alls vad som skulle vara fel med det så varför skulle de tycka att det vore fel att flå ett får levande?
Endel tycker att det mesta oavsett hur smärtsamt/svårt /vidrigt/hemskt det är för djuren är okej sålänge de får det de vill ha och bryr sig inte om djurskydd överhuvudtaget.
 
Jag fick en mycket märklig kommentar av en läkare för inte så länge sedan. Det var en nätläkare, så vi hade videosamtal, och anledningen till kontakten var att jag ville ha hjälp med min mycket rikliga mensblödning. Hon frågade ju då såklart runt lite kring blödningsmönster, exakt HUR riklig osv och hon frågade även om jag visste hur min mamma hade haft det med blödningars riklighet och hur länge hon hade haft kvar sin mens (jag är i klimakterieålder). Jag svarade att jag inte riktigt visste och att mamma gått bort tidigt och varit sjuk de sista åren så jag hade ingen koll på just det. Och då säger läkaren: "Vad dog hon av då? Blodbrist?" :rofl:

För mig var det verkligen ingen fara med en sån fråga, jag kan skratta även åt det lätt makabra, och läkaren och jag fick jättebra kontakt i övrigt, men man kan ju LÄTT föreställa sig hur en sådan kommentar hade kunnat slå helt fel och verkligen förolämpa patienten!
Nära anhörigs död är ju kanske ett sånt ämne som man, som generell tumregel, kan skippa att skämta om med folk man inte känner så väl. Om man har svårt att veta vad som är lämpliga ämnen, menar jag, så känns det ändå som en ganska tydlig sak att undvika.
En företagsläkare gav mig det makabra beskedet "Du kommer att dö av astma innan du fyller 30"...orsaken var att jag hade pälsdjur och hösnuva. Jag var 28 år...Han var ökänd för såna uttalanden. Vi kallade honom doktor död på jobbet.
På liknande tema hade jag en biologilärare på högstadiet, det handlade om cancer och läraren pratade om att olika människor har olika risk för cancer. Sen pekade hon på mig, och sa att Mabuse t ex, hon är ju så ljus så hon kommer ju nästan säkert få hudcancer och dö av det.

I min klass var det alltid tävling om vem som var brunast och hade bäst solbränna, där alla ville tävla med mig eftersom jag alltid förlorade, så jag visste ju redan att det var jättedåligt och fult att vara ljus. Men den kommentaren blev ju lite körsbäret på den tårtan, så att säga.
 
Samtal med en arkitekt angående dennes ritningar på ett radhus med parkeringsgarage i källaren, där jag frågat om inte rampen var alldeles för brant jämfört med rekommenderad lutning: "jo, men kunden ville ha en ramp och detta var vad som fick plats".

Jag tänker att det kunden ville ha var förmodligen en vettig ramp och om det inte fick plats så hade nog kunden velat veta det och få möjligheten att ändra sig.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 639
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 837
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 119
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Insåg just att jag behöver fatta ett beslut eftersom jag imorgon har ett möte med engelska kollegor, utöver svenska kollegor och svenska...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 619
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp