Märkliga vanor och beteenden

karamelldrottningen

Trådstartare
Har ni tänkt på hur vissa människor kan göra så märkliga saker ibland?

Har tänkt på detta nu när jag lever utan partner att jag kommer på mig själv situationer då när man var två tog för givet och nu är det inte alls givet längre.

Ta tex då man sitter och jobbar och en partners telefon ringer. Och istället för att som normalt folk bara prata så kommer personen in till mig, pratar med hög röst så det är ju omöjligt att koncentrera sig på det man ska göra.
Så konfronterade och frågade varför kommer du in här såfort DIN telefon ringer?
Svaret: jag behöver moraliskt stöd.
Vem säger ens så moraliskt stöd :crazy::confused::rofl::mad:

Ja det finns många fler märkliga fenomen och tillfällen men det var just denna jag tänke på nyss och kände väl att de är nog inte så tokigt att vara alena.
 
Jobbar i kök.
Har två ugnar på varsin sida med baksidorna mot varandra så man får gå runt lite bänkar för att komma till den andra.
Den ena ugnen står på ’min’ sida. Vid min bänk.
Den andra står på andra sidan, vid kollegans bänk.

Ugnen på andra sidan ringer.
Jag börjar gå runt för att ta ut/stänga av.
Kollegan vänder sej om och slår av/öppnar ugnen. Fast jag är på väg. Fast jag är två steg ifrån. Fast jag helt uppenbart släppt det jag gör för att gå dit.
En sak om jag inte är där eller faktiskt inte kan komma på momangen men när jag är nästan framme??

Why liksom 😂
Andra kollegor gör samma sak och jag blir bara så full i skratt 😁
 
Jobbar i kök.
Har två ugnar på varsin sida med baksidorna mot varandra så man får gå runt lite bänkar för att komma till den andra.
Den ena ugnen står på ’min’ sida. Vid min bänk.
Den andra står på andra sidan, vid kollegans bänk.

Ugnen på andra sidan ringer.
Jag börjar gå runt för att ta ut/stänga av.
Kollegan vänder sej om och slår av/öppnar ugnen. Fast jag är på väg. Fast jag är två steg ifrån. Fast jag helt uppenbart släppt det jag gör för att gå dit.
En sak om jag inte är där eller faktiskt inte kan komma på momangen men när jag är nästan framme??

Why liksom 😂
Andra kollegor gör samma sak och jag blir bara så full i skratt 😁
Fast det där kan jag faktiskt förstå. Finns inte många ljud som är lika enerverande som pipande ugnar.
 
Fast det där kan jag faktiskt förstå. Finns inte många ljud som är lika enerverande som pipande ugnar.
Nje, men häromdagen fick jag liksom vänta, för att kollegan skulle öppna ugnsdörren... 😎

Det är så uppenbart att jag är på väg, är ju i princip framme, ljudet är inte så störande att en kan vänta fem sekunder till.
(Jag har dessutom ställt in ugnarna på ett rimligare ljud så inte det klassiska brötljudet)
 
Att folk inte respekterar en stängd dörr på jobbet. Om dörren är stängd så betyder det att jag är upptagen och vill inte bli störd. Ändå klampar folk in och "jag ska bara fråga en snabbis" :rage:
Det spelar heller ingen roll om jag även skrivit utanför rummet "Stör ej" :banghead:

Var i en upphettad diskussion med chefen då en person på samma våningsplan bara stövlade in "jag behöver veta om x".... Nej det behöver du inte veta precis nu.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 801
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag misstänker att en person i min närhet dricker mer alkohol än vad som är bra. När hen är på besök hos mig tar hen ofta med en flaska...
Svar
9
· Visningar
1 783
Senast: startpompe
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 402
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp