Märkligt med uppdateringen

snurpe

Trådstartare
Förra gången jag satt på jobbet och skulle gå in på min lilla kuses hemsida upptäckte jag något märkligt. Det var inte alla sidor som var uppdaterade. Dagboken var uppdaterad, men inte förstasidan och inte fotoalbumet.

Sidan är konstruerad i Frontpage och ligger på Bredbandsbolagets server.

Det märkliga är att den är uppdaterad på samtliga sidor från alla andra datorer, varifrån jag besökt sidan. Hur i hela friden kan detta komma sig? Eftersom den är uppdaterad från andra datorer så måste jag ju publicerat samtliga sidor. Varför är inte alla sidor uppdaterade från jobbet? :confused:

/snurpe
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Märkligt med uppdateringen

Jag redigerade i ditt inlägg då länkar till egna hemsidor inte är tillåtna.
/moderator

-----

Däremot tycker jag att det låter som att sidan ligger i cache-minnet på din dator på jobbet. Testa att trycka på webläsarens "uppdatera"-knapp, eller högerklicka i framen och välj uppdatera!

/Erica
 
Sv: Märkligt med uppdateringen

Att testa att uppdatera var det första jag tänkte på. Det fungerade inte. Trist på redigeringen, lite väl nitiskt kan man väl tycka, men jag får väl höra vidare med folk om de kan kika om det är uppdaterat hos dem för att se om det är ett allmänt dilemma med sidan.

/snurpe
 
Sv: Märkligt med uppdateringen

Cheeserica skrev:
Däremot tycker jag att det låter som att sidan ligger i cache-minnet på din dator på jobbet.
Tror jag med.

Testa Internet-alternativ... | (Tillfälliga internetfiler) Inställningar och kolla att Automatiskt är förbockat. Du kan också testa att bocka för Varje gång sidan besöks och sen uppdatera (F5).
Om du vill rensa cacheminnet helt klicka bara på Ta bort filer under samma flik.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en gammal häst här hemma.... Jag märkte att han började tugga höbollar som han spottade ut samt att han började sträcka på halsen...
2
Svar
25
· Visningar
2 775
Senast: Lepidus
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
10 522
Senast: squarepants
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 805
IT & mobiler Det är nu över 2 år sedan jag uppdaterade min hemsida och jag är trött på all inaktuell information som finns där, så nu när jag lyckats...
Svar
7
· Visningar
1 298
Senast: meodeo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp