Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

T

texi

Vart vänder man sig med ett varmblod om man vill ha ett mätintyg för d-ponny. Något man behöver tänka på? Kostnader m.m. ?
/texi

S

sara

Sv: Mätintyg

Man ringer till en mätman, som mäter hästen och sedan får man se hur stor den är. Ridskolor brukar ta ut mätmänn i början på året för att få mätintyg på sina hästar. Om du har en ridskola eller ett annat större stall i närheten kanske du kan höra med odm?

Sv: Mätintyg

till samma mätman som för "vanliga" ponnysar. min travare är inmätt d-ponny och jag ringde länets mätman som kom till vårat stall och mätte honom.
man måste även ha en veterinär med, och det är det som gör det hela dyrt.
min mätman tog 100 kr (billigare för han var sen) och veterinären tog 1075 kr (iof inkl en vaccinspruta)...

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5922 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Gnägg Hejsan på er kära Buke 🌺 Har några funderingar som jag tror ni kan hjälpa mig med 😇 Jag håller ju på att studera nu igen, är en...
Svar
9
· Visningar
924
Hästmänniskan Hej! Jag har aldrig ägt en häst, utan har varit (och är) medryttare på ett antal hästar. Jag planerar att hyra en häst när jag börjar...
2
Svar
25
· Visningar
1 662
Avel Hej alla fina! Jag går i tankarna på att betäcka mitt sto men det är också mitt första föl så jag behöver hjälp! Vad skall jag tänka...
Svar
8
· Visningar
538
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej som älskar hästar och tävlar i hoppning upp till LB med min ponny. Nu ska jag äntligen få köpa en ny/en till ponny...
Svar
13
· Visningar
1 474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Allmänna fodertråden
  • Oriental

Hästrelaterat

• Veka kotor och x bent
  • Medryttartråden