T

texi

Vart vänder man sig med ett varmblod om man vill ha ett mätintyg för d-ponny. Något man behöver tänka på? Kostnader m.m. ?
/texi
 
Sv: Mätintyg

Man ringer till en mätman, som mäter hästen och sedan får man se hur stor den är. Ridskolor brukar ta ut mätmänn i början på året för att få mätintyg på sina hästar. Om du har en ridskola eller ett annat större stall i närheten kanske du kan höra med odm?
 
Sv: Mätintyg

till samma mätman som för "vanliga" ponnysar. min travare är inmätt d-ponny och jag ringde länets mätman som kom till vårat stall och mätte honom.
man måste även ha en veterinär med, och det är det som gör det hela dyrt.
min mätman tog 100 kr (billigare för han var sen) och veterinären tog 1075 kr (iof inkl en vaccinspruta)...
 

Liknande trådar

Tjatter Vilket/vilka har ni varit på? Vilken ålder vände det sig till? Vad kunde man göra? Vad hade de för rutschkanor? Vågmaskin? Fors...
Svar
16
· Visningar
761
Senast: Bexzor
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 005
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Vi är en familj med dotter som vill tävla inom hoppning som slås utav kostnaderna för att ha häst i Stockholmsområdet. Vi två...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 531
Senast: SiZo
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 600
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp