Mättande allergifoder?

Tina86

Trådstartare
Hej! Ville bara kolla med er ang allergifoder. Hunden min går på allergiutredning och får bara äta allergifoder. Han äter Royal Canin anallergenic. Han äter gärna men han är så hungrig hela tiden. Ger mycket av maten men upplever att han aldrig blir mätt. Vilka andra foder finns som är mer mättande? Han kommer ju få äta detta en bra tid framöver så vill ge det bästa.
 
Hej! Ville bara kolla med er ang allergifoder. Hunden min går på allergiutredning och får bara äta allergifoder. Han äter Royal Canin anallergenic. Han äter gärna men han är så hungrig hela tiden. Ger mycket av maten men upplever att han aldrig blir mätt. Vilka andra foder finns som är mer mättande? Han kommer ju få äta detta en bra tid framöver så vill ge det bästa.
Min Poppy äter Purina ha och hon verkar aldrig jättehungrig trots att hon är kastrerad
 
@Tina86
Det finns Olewo morotspellets som man kan blöta upp och blanda med maten för att dryga ut den om hunden är hungrig.😊
 
Om hunden är under utredning får den inte äta något annat än allergifodret
Ok. Vi fick det iaf från vår veterinär när vår hund utreddes. Det var iof många år sedan så det kan ju ha ändrats sedan dess.
Fast när jag tänker efter så fick även min väninnas hund äta olewo under utredning nyligen.
 
Senast ändrad:
Ok. Vi fick det iaf från vår veterinär när vår hund utreddes. Det var iof många år sedan så det kan ju ha ändrats sedan dess.
Fast när jag tänker efter så fick även min väninnas hund äta olewo under utredning nyligen.
Men, hur kan det ens funka? Det förstör ju hela poängen?
 
Alla hundar tål inte morötter heller så verkar dumt att ge under en allergiutredning. Min tål inte morötter, han tål iofs inte allergifoder heller :meh:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 393
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Skulle ni tänka om, om ni bytt foder och hunden har börjat "skrubba nosen" efter varje mål? Vi har långsamt gått över från Royal canin...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Rugge
·
R
Katthälsa Jag har tankar på att adoptera en kompis till min katt. Hon äter dock allergifoder och funderar på hur man löser det på bästa sätt 🤔...
Svar
5
· Visningar
790
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 099
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp