Magdalena Ribbing har avlidit

Men oj, chockad jag blev nu.. Kändes som hon var en så pigg dam, oväntat :(

Edit; såg nu att hon avled pga fallolycka, trodde det var på naturlig väg först
 
Åh näh :( Älskade verkligen hennes frågespalt i DN och även när hon kommenterade nobelfesten och annat. Hon verkade alltid så bekväm med sig själv och vad hon pratade om. Plus att hon hade humor och värme.
 
Så sorgligt :( Uppskattade hennes raka svar och ambition att bevara gamla traditioner!
Men, bara en liten fråga, hur dör man av fallolyckor i hemmet, sådär? Att lårben går som salta pinnar, och kanske någon arm också, det förstår jag. Men dör? Slagit i huvudet ordentligt då eller?
Tragiskt i vilket fall som :(
 
Jag blev både chockad och ledsen när jag såg det :(
Magdalena var en av mina första förebilder med sin kunskap, humor och ödmjukhet. Jag vet inte hur många gånger jag frågat mig själv vad hon skulle gjort i olika situationer, och hur många gånger jag läst alla hennes svar på vett och etikett-frågor.

Det känns så konstigt att hon dött bara sådär, hon var ju så pigg och full av liv. Att ett olyckligt fall kan avsluta ett liv bara sådär i ett ögonblick :(
 
Så sorgligt :( Uppskattade hennes raka svar och ambition att bevara gamla traditioner!
Men, bara en liten fråga, hur dör man av fallolyckor i hemmet, sådär? Att lårben går som salta pinnar, och kanske någon arm också, det förstår jag. Men dör? Slagit i huvudet ordentligt då eller?
Tragiskt i vilket fall som :(
Kanske till följd av fallskada? :-)
 
Det var länge sedan jag blev så ledsen över att någon jag aldrig träffat gått bort.

Jag har läst DN i hela mitt liv och läst mycket skrivet av henne i alla möjliga sammanhang. Hon känns som någon jag har en relation till trots att jag aldrig mötte henne.

Jag håller med, det var faktiskt lite förvånande hur ledsen jag blev. Hon gjorde mycket för att få folk att faktiskt behandla varandra väl. Etikett är verkligen inte att skriva andra på näsan när de gör fel!

Precis som @Problematisk har jag också frågat mig i en del situationer, vad skulle Magdalena Ribbing göra?
 
Så sorgligt :( Uppskattade hennes raka svar och ambition att bevara gamla traditioner!
Men, bara en liten fråga, hur dör man av fallolyckor i hemmet, sådär? Att lårben går som salta pinnar, och kanske någon arm också, det förstår jag. Men dör? Slagit i huvudet ordentligt då eller?
Tragiskt i vilket fall som :(
Lite benskörhetboch en ordentlig smäll på nacken? Huvudet i köksbänkskanten? Eller i golvet. Tänker att hon typ stod på en stol och tappade balansen, så det blev en större smäll än när man snubblar på mattkanten. Men hur det gick nu till vet jag ju inget om.

Jättetråkigt!
 
Så sorgligt :( Uppskattade hennes raka svar och ambition att bevara gamla traditioner!
Men, bara en liten fråga, hur dör man av fallolyckor i hemmet, sådär? Att lårben går som salta pinnar, och kanske någon arm också, det förstår jag. Men dör? Slagit i huvudet ordentligt då eller?
Tragiskt i vilket fall som :(

Jag tänker klättra upp på en stol för att nå något, tappa balansen och slå huvudet i något på vägen mot golvet.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag känner att det här ämnet är större än "Ska vi va me i NATO?" eller "Kriget i Ukraina" eller "Hur ska vi hantera Ryssland"? Vi...
2
Svar
21
· Visningar
1 116
Senast: skogaliten
·
Samhälle Rent krasst, vilken tidning ska unga läsa? Jag känner ingen som har papperstidning längre. Inte ens mina föräldrar som alltid hade när...
2
Svar
39
· Visningar
1 230
Senast: tanten
·
Gravid - 1år BB Gårda öppnar efter nyår. Ett helt privat allternativ där en förlossning kostar 55 000 kr. Enligt artikeln i DN har de ingen medcinisk...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
9 012
Senast: skogaliten
·
Kultur En otrolig sångare och en bättre man. Var aktiv i civil rights movement och slogs hela sitt liv mot orättvisor och rasism. Var aldrig...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp