H

hotstuff

tänkte bara höra efter vad han lämnar för hästar blir dem små?? :idea:
 
har fötstått att storleken på avkommorna blir ganska varierande.... allt från smått till jättestora!
Precis som fadern Maraton alltså, som lämnat mycket smått (runt 160), men en del avkommor har blivit över 170 !

Magini är ju bland annat far till Briar, som är 172 i mkh.
Själv är han inte mer än 162.
Tror dock att detta beror en hel del på stoet...och vad denna bär med sig.
men hade jag ett litet sto, skulle jag nog inte använda Magini ... trots att han är en av mina favvisar!
 
Som föregående talare säger så ger han varierat. Vi har haft en Maginiavkomma, blott 162 cm i manke men väldigt stor för sin storlek med mkt djup i bålen o resning framtill.

Bilder på henne!

Den lilla ryttaren är 168 cm lång och den stora ryttaren är 187 cm, för att ge en fingervisning om hur hon "täckte upp" sina ryttare. :)
 
Hej!
Jag har en väldigt trevlig Magini-avkomma - men hon är bara 151 cm. Hennes mamma är 157 (men har stort bakom sig, så nog trodde jag att Magini-avkomman skulle bli lite större än 151.
Men jag har sett stora avkommor till honom oxå, så det är nog svårt att säga något generellt. De sista åren Flyinge hade honom var det inget de rekommenderade till de stoägare som hade små sto. När jag betäckte så hade det väl inte visat sig.
Jag har hört att en hel del stoföl blev små - men det gäller bara "en del" o som sagt - stoets storlek spelar oxå in.
 
John Hickey har en vallack e. Magini som är över 180 cm hög, en jättetrevlig häst för övrigt, som tävlat 1.50 hoppning om jag inte minns fel.

/Hell
 
Här ett sto efter Magini c:a 160cm hög! "liten men naggande god" Hennes mamma har vad jag förstått gett ganska små avkommor. Har också sett väldigt varierande höjder på magini avkommorna. Jag tycker att han lämnar avkommor av god modell!! :)
I dagens halvblodsavel är ju rasstandard måtten att hästarna ska ligga mellan 163-170cm. Själv behöver jag inte en sån stor häst efterssom jag i vanliga fall är liten o inte så tung(just nu höggravid!! :D).

bild på henne!

http://hem.bredband.net/b131150/chakira/visning06.jpg
 
Vi hade en häst på skolan e: Magini och han var jättestor men jag har sett flera små också, beror nog mycket på mamman också.
 
Modern till mitt sto var e Magini-Caracas och var 164 cm. Tävlade hoppning msv, och hade trevligt temperament.
 

Liknande trådar

Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
543
Senast: Amha
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 076
Senast: Guldaskig
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: Robina
·
Skola & Jobb Är det ide att höra av sig till skolan om man är reserv 2 på en kurs efter andra antagning? Eller får man ett meddelande på antagning.se...
Svar
8
· Visningar
540
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp