Kalaspinglan

Trådstartare
Min lilla terrorist :love: är nu fyra veckor, och har de senaste dagarna envisats med att skrika och ha magknip som håller i sig ett bra tag efter amningen. Hon blir stel som en pinne och skriker hysteriskt. Blir tyst i allt från någon minut till en halvtimme, så kommer det en "attack" igen.

Inatt testade jag att inte rapa henne, och heller inte lyfta upp henne efter amningen. Istället lät jag henne ligga kvar i min famn en stund och la henne sedan på sidan i sängen bredvid mig. DÅ somnade hon utan att varken kräkas eller skrika. Likadant i morse, när jag gjorde likadant. Men till lunch när jag ammat henne lyfte jag upp henne från sängen efter kanske en halvtimme och då började magknipet igen.

Är det kolik? Varför verkar hon inte få magknip när hon ligger på sidan (förutsatt att hon inte blir upplyft och rapad)? Jag dricker inte mjölk, äter inget konstigt och gasbildande, vad kan det vara?
 
Sv: Magknip

Arvid hade ju kolik i ca 1,½ månad. Han började skrika mitt i amningen, och fortsatte sen ett bra tag. När det var som jävligast så skrev han hela nätterna, med några minuters pauser. :crazy:

Låter konstigt att hon inte skriker när hon inte blir rapad, jag tycker det borde vara tvärtom.

Hur som haver, hoppas det går över, jag vet hur jobbigt det är med barn som skriker hela tiden
 
Sv: Magknip

Har samma problem typ. Fast han börjar oftast innan amningen, så jag tror att han är störthungrig eller nåt. Men han bara fortsätter och det blir oftast värre om han ligger på sidan. Men på natten när vi inte heller rapar är det inga problem. Det jag tycker funkar bäst när han får sina attacker är superman, gunga honom på mage. Länge..... Vad gör man inte, det är så hemskt när de har ont :cry:
 
Sv: Magknip

Min son hade också magknip framförallt på kvällarna.

Köp Minifom, receptfritt på apoteket. Det kan vara en hjälp för kolikbarn och är inte farligt att ge dem.
 
Sv: Magknip

Hej hopp!

Nu har vi varit till bvc och kikat på lillskruttans mage, och hon trodde inte det var kolik. Däremot var hon väldigt spänd om magen och troligtvis förstoppad. Så nu får hon Lactulos och i morse bajsade hon för första gången på två dygn. Jag fortsätter med Mimifom som vanligt ändå, så får vi se om magknipet försvinner.. Phu...
 
Sv: Magknip

Var medveten om att Lactulos ofta ger en VÄLDIGT gasig mage bara. Min son mådde inte alls bra av det, för han fick magknip av alla gaser istället.. Pruttade konstant, och var himla ledsen varje gång han skulle försöka klämma ut lite luft.
Det enda positiva var ju förstås att hans förstoppning blev bättre. Men så var han mjölkallergiker också, och när det hittades så försvann förstoppningen av koständringen.
 
Sv: Magknip

Min mamma sa just något om det där. Vår lillkille sover gärna på sidan, han avskyr att sova på rygg. Då sa mamma att om hon har oroliga tarmar så lättar det om hon ligger på vänster sidan. Inte på höger. Det har kanske något med tarmarnas placering. Men funkar det på vuxna så varför inte på barn?
 
Sv: Magknip

Messmör rekommenderas väldigt sällan numera, eftersom det trots allt innehåller salt. Och så små barn behöver inte salt i sig eftersom det är dåligt för njurarna.
 
Sv: Magknip

Usch då! Jag har fått rekommendetion från BB och från MVC att ge messmör och gör det varje dag. Jag ger ersättning och mitt barn blev förstoppad av det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 603
Senast: AlmostEasy
·
Småbarn Jag skulle vilja få lite råd och tips från andra föräldrar, samt ta del av era funderingar. Jag har letat efter information om olika...
2
Svar
27
· Visningar
4 002
Senast: Coop
·
Hundhälsa Skrev för några dagar sedan på ett annat forum, kopierar in det här. Nu har problemet blivit värre och jag vänder mig till allmänkunniga...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 304
Senast: Aliide
·
Småbarn Har precis genomlidit en av de värsta nätterna i mitt liv. Är så trött att jag bara vill lägga mig i en hög och grina:cry:. Min...
Svar
10
· Visningar
2 556
Senast: millus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp