Magnesiumbrist

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Bärin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 083
B

Bärin

Vad kan man ge för tillskott till en häst som har magesiumbrist? :bow:

Sv: Magnesiumbrist

Både Kraft och BioMag har
Krafts är renast, biomags är utblandat med något, kommer inte ihåg vad.
Kraft köper du ju på granngården och en hink varar i knappt en månad om du följer anvisningen på sidan

Apo - magnesiumpulvrets högsta tillbedjarinna :bow:

okej, tack :bow:

Är det farligt att ge extra magesium, fast man inte är säker på att de har magnesiumbrist? :confused:

Ja av för höga doser är det farligt. jag började ge min för 2 veckor sedan och i samband me det började hon hosta.... jag slutade ge henne det för 3 dar sen o nu ä hon nästan hostfri??????+ Konstigt ,,, men hon tålde det väl inte

Liknande trådar

Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
295
Senast: ako
·
Foder & Strö Jag har en PRE på 18 år (166cm väger för dagen kanske 610kg, borde gå ner 30-40kg), valack i full träning. Han är så fet och jag sliter... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
6 272
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 180
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Tänkte ge linfrö, mest för att skydda magen. Ska det blötas upp? Ska man köra det i mixern? Tillägg, vet att man kan ge torrt men då...
Svar
4
· Visningar
334

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Lysrör i akvarium slocknar

Hästrelaterat

Hästnyheter