Bukefalos 28 år!

Magneter och Back on Track

evis

Trådstartare
Erfarenheter av varianterna med magneter och Back on Track?
Det finns ju många olika magneter ute på marknaden, har Du någon och isf vad? Upplever du att det "fungerar"?

Magnettäcke, är det någon här som investerat i ett sådant?

Samt då Back on Track - är ju väldans poppis nuförtiden, har själv ett par paddar, men jag undrar mest om ni tycker er märka någon större skillnad?

Samt då en fråga om laser - visst finns det laser att köpa själv, tex BioLight har jag sett för 15 000 kr (men den gick ju också hyra) - någon som har erfarenhet av behandling med en sådan? Vad finns det annars för laser-"apparater" att köpa, vad kostar de samt ger de någon verkan?

Hoppas nu ni orkar svara! Skriv gärna in länk till andra trådar i samma ämne, har letat lite men inte hittat så mycket.
 
Det finns inga som helst vetenskapliga bevis på att magneter har någon på verkan varken possitivt eller negativt.
Så det är säkert ofaligt att satsa på ,men negativt för din ekonomi ,men det gör kanske inget ?
 
Testade magneter för längesen på en häst och han blev ju iof frisk, Men opm han hade blivit d ändå det vete tusan. Min kusin utbildade sig t sjukgymnast förra året. Som ett projektarbete undersökte de de s k magnetsulor som säljs av representanter för ett japanskt företag till folk för att de ska få "energi". man tog ett antal magnetsulor och också ett lika stort antal omagnetiska sulor gjorda av ett plastmaterial. Båda typerna så nästan identiska ut. Folk med värk och ledproblem fick testa sulorna under en tid som enligt tillverkaren för magnetsulorna skulle räcka för att ge effekt. man gjode noggranna intervjuer med patienterna och utvärderade sedan det hela:.....Resultatet man kom fram till var att man blir lika frisk/ofrisk av de omagnetiska plastbitarna som av de magnetiska.
Vad gäller Back on track så köpte jag ett par i våras. Jag har testat de på båda mina hästar. De är ju båda "trashankar " med problem. Den ene i kotorna den andre i gaffelbandesfästena. Jag kan i alla fall inte märka nån större skillnad i svullnad, rörlighet funktion om jag använde back on track eller om jag använder t ex Vulkan eller andra skydd. Men det är ju subjektivt i o f . Jag köper ju inte fler kan jag väl säga i a f
 
Jag har använt mig av både laser, BoT och magneter...allt fungerar , men det är frågan om VAD du har för problem och HUR just din häst är mottaglig för terapierna...jag använder mycket magnet på senskador...visserligen är det svårt att sia om HUR det skulle varit annars, men jag har köpt flera senskadade travare som blivit helt återställda och tävlat utan några som helst känningar(det är lika viktigt att förebygga skadorna)
jag har fått bort en Pålagringskota på en häst..han hade en kota som var mycket större än den andra och var konstaterad pålagringar...denna kotan blev HELT normal av magneter

Man kan inte säga att allt är bra på allt, samma som hos oss människor svarar djuren på olika sätt på behandlingar, ibland får man även göra "andra" saker pararellt, och då är det svårt att veta vad som gjort vad....

men att magneter funkar ...det gör det, laser funkar definitivt...BoT har jag inte ritigt "utrett" än, har ett par paddar hemma, men har ingen häst att använda dom på för att se ett resultat....
 
Jag har positiva erfrarenheter, eller framförallt mina hästar har det, inte BoT men med magneter och BioLight.
Du vet väl redan det?

Är det till Bandit?
 
"Vi" använder oss av "Uncabs magneter" i vår familj. Mycket bra resultat.

Min häst Spira, har hovbroskförbening och när hon började använda megneterna så slutde hon svälla upp om benen på nätterna. Mjukare i lederna.

Min mammas karl har drabbats av stroke och är halvsidesförlamad. Det medföljer ju att hans vänstra sida blir väldigt kall, ibland blå eftersom cirkulationen inte fungerar ordentligt. Han blir varm och mjuk av dessa megneter.

Vi använder dem alla i familjen vid olika tillfällen (bla perfekt vid mensvärk, huvudvärk mm) Rekomenderar!
 
Jo, det vet jag ju! BioLighten hyrde du eller?

Mest är det åt märrarna - framförallt Trollfuxa. Stella är väldigt fin just nu och verkar må bra på "egen hand", men Trollfuxa har en hel del "spök" i kroppen.
 
Vetenskapligt tjafs hit och dit, kan inte du tänka för dig själv någongång. :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
913
Senast: Scata
·
Hästmänniskan Funderar på att köpa en Back on Track Posture Reminder. Någon som har erfarenhet? satt den bekvämt eller skaver den vid armhålorna...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: Leeelot
·
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: LilaTiger
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 047
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp