Magnussons vuxen /spannmålsfria?

ako

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av det?
Vi har hittills givit samma som han fick på kenneln, RC Medium Puppy, men när den här säcken är slut är det dags att gå upp på vuxenfoder och då funderar jag på att byta (gradvis förstås). Magnussons tilltalar av många anledningar. Finns det någon nackdel med att välja det spannmålsfria till en hund som inte verkar ha problem med spannmål? Övriga erfarenheter?
Tack på förhand 😀
 
Vi använder det, spannmålsfria för att vi hade en period med matvägran men det åt han och så fortsatte vi. :) Han får annat med spannmål i så jag känner inte att det är något problem. För oss funkar det bra, han får både Magnussons och pondus (färsk foder).
 
  • Gilla
Reactions: ako
Nej, jag skulle inte se det som nån nackdel alls. Jag har givit Magnussons spannmålsfria till valpen (det går att ge till både vuxna och valpar) och han har ätit det med god aptit, men min äldre hane (som också äter spannmålsfritt men annat märke) vägrar gå i närheten av Magnussons... så är din hund det minsta kräsen så köp en liten säck först och pröva.
 
Mina hundar föredrar helt klart den vanliga framför den spannmålsfria varianten men vet också hundar som föredrar spannmålsfritt framför vanliga. Som ovan, köp en liten påse och prova.
 
Jag gav Magnusson spannmålsfria väldigt länge till mina och var jättenöjd. Nu äter de alla specialfoder annars hade jag fortsatt.
Gillar även deras blötfoder.
 
  • Gilla
Reactions: ako
Jag ger Magnusson light sen ett par år tillbaka men gav innan Magnusson vuxen. Min hund blir förstoppad på spannmålsfritt så det har jag ej gett. Men jag har bara gott att säga om Magnusson. Som en bonus är det det enda foder min hund inte får rött skägg av.
Jag har tidigare gett bla RC valpfoder, Halla färskfoder, Vom Färskfoder, Mera dog, Brit Care spannmålsfritt, Acana, Standardt och gud vet vilka fler men tillslut fastnat för Magnusson.
 
  • Gilla
Reactions: ako
Får nog bli en liten påse att testa med först då! Tänk att vi och djuren har så olika uppfattning om vad som ska vara gott 🤣. När jag läser och jämför innehållsförteckningen på Magnusson resp RC så låter ju Magnussons mycket godare 😅.
 
Får nog bli en liten påse att testa med först då! Tänk att vi och djuren har så olika uppfattning om vad som ska vara gott 🤣. När jag läser och jämför innehållsförteckningen på Magnusson resp RC så låter ju Magnussons mycket godare 😅.

Jag kan rekommendera korven som övergång, om det inte slinker ner direkt. Fröken Kräsen tyckte det var trist i början, sedan fick hon någon matsked från korven utblandat i torrisarna. Nu kastar hon sig över maten som en utsvulten varg, även utan korv. Tar hem en hel låda åt gången från Widforss.
 
  • Gilla
Reactions: ako

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 133
Senast: Cilva
·
Äldre Jag har gått med en krackelerad telefon sedan november förra året och är för snål för att laga den eftersom jag ändå planerar att byta...
Svar
12
· Visningar
1 055
Senast: NotlikeI
·
H
Övr. Hund Jag har kastat mig in i foderdjungeln. Var till en nyöppnad djuraffär där jag bor för ungefär en månad sedan, någon vecka efter att jag...
Svar
17
· Visningar
2 019
Senast: Blueeyes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp