Bukefalos 28 år!

Magplatta på bukgjord

martha

Trådstartare
Såg en sån bukgjord i Paris, och mitt dumma huvud fattade ju inte att jag skulle leta upp en sån själv när jag ändå var i travkretsar i hela 5 dgr...köpte iallafall ett selunderlägg med mankfrihet , men skulle vilja har bukgjorden också...nån som vet vem som saluför dom och om det går att handla på webben ?
 
Sv: Magplatta på bukgjord

Är det en Eric Le Tiquerantgjord du är ute efter?

I så fall borde det finnas på nätet, ridsportbutiker, dressyrmodellen fungerar bra till trav tydligen!

Glada hästen i Västerås har de hemma i butiken vet jag!
 
Sv: Magplatta på bukgjord

Lillhästen i Stav har Eric le Tixerant gjord vet jag.
Jag har däckeln and I love it!
 
Sv: Magplatta på bukgjord

åh, där är den ju :)) Men vilken strl ska man ha då ? Den långa eller korta ?

via....vad är det för däckel ? den du hade då du körde på en bild?

Jag köpte som ettt selunderlägg men med fritt för manken o tryck där
 
Sv: Magplatta på bukgjord

KL

Precis som Via har jag däckeln, samt gjord till körning och ridning. Alltihop inhandlades i Frankrike på mässan för några år sen för ca 1600 pengar totalt.
Enda nackdelen jag hittar är att däckeln (har träningsvarianten) är lite tung när man själv ska släpa runt på den eller har selupphängningen onödigt högt upp. Tyvärr börjar gjordarna bli slitna nu så får snart investera igen. Det märks att hästarna gillar gjordarna för de protesterar mot alla andra nu. :D
 
Sv: Magplatta på bukgjord

Hmm, vad det retar mig att jag inte kollade efter gjorden på mässan nu då :(
 
Sv: Magplatta på bukgjord

Inte för att jag har gjorden, men du ska väl ha den korta.
Däckeln är den som jag hade på en bild ja. Man kanske kan kalla det för selunderlägg? Vi har flyttat över remmar, tömringar osv från en befintlig syntetsele och satt det på den här däckeln/selunderlägget. Jag vet inte om den brukar säljas på det sättet som vi har det, för vi köpte den då de packade ihop grejerna på mässan på Vincennes för några år sedan. Vi ville inte ha hela selen för det blev lite meckigt att få med allt på planet. Den delen vi köpte gick att knöla ner i packningen dock!
 
Sv: Magplatta på bukgjord

Jag har 2 st 60 och en 55 cm :D

Den korta främst för att de längre blir i längsta laget på dressyrsadeln.
Skillnaden mellan Trav-modellen och Dressyr-modellen är... Håll i er...

Det är äkta läder i skyddet över spännena och syntet i Travmodellen. :rofl::rofl:

Skillnaden är alltså torktiden och att man behöver smörja upp dressyrmodellen några ggr. :idea:

Jag har köpt mina på Mantorps Travshop och eftersom jag köpt så många har jag fått rabatt på dem.
 
Sv: Magplatta på bukgjord

Ja men det begriper du väl att ridfolket inte kan ha syntetgrejer, det matchar ju inte övrig utrustning då!?? Gissar att ridmodellen är dyrare också. :rofl:;)
 
Sv: Magplatta på bukgjord

Ja men det begriper du väl att ridfolket inte kan ha syntetgrejer, det matchar ju inte övrig utrustning då!?? Gissar att ridmodellen är dyrare också. :rofl:;)

Nä faktiskt inte... :idea: Samma pris för dem, och jag gillar lädervarianten bättre trots torktiden! :idea:

Martha: Lädervarianten finns säkert och syntetvarianten eventuellt om han tagit hem fler sen jag köpte min.

Det var ju lite problem från importören förra året men jag hoppas det löst sig.

Annars brukar han fixa hem omedelbart om man bara börjar fråga om en produkt, han är otroligt. Okej att det gick att fylla folkvagnsbussen till bristningsgränsen men nu har han proppat in motsvarande lika mycket prylar på 1900 m2 haha.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 573
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
798
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 212
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok FÖRLÅT att jag skriver såmycket om sånthär nu! Men det är jätte mycket i mitt huvud justnu pågrund av terapin och andra saker. Men...
2
Svar
31
· Visningar
2 090
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp