cactuspower
Trådstartare
Är på jakt efter en hoppsadel till hästen och har hittat en intressant som jag ska åka och hämta i helgen som kommer. Saken är den att jag måste ha en gjord till sadeln och jag kommer troligen köpa gjorden samma dag som jag hämtar sadeln för att ta hem och testa den (dels för att jag måste ha en gjord för o kunna testa sadeln men även för att vi kommer besöka x antal ridsportbutiker under dagen..), därför vet jag inte exakt hur lång gjord jag ska köpa?
Hästen är ett hbl på 168 i mkh, just nu har hon en dressyrsadel (Bates Maestro) och det är en 60 alt. 65 cm gjord som användes till denna sadeln. Så vågar man köpa en sadelgjord tror ni? Vilken längd ska jag satsa på ? Vad har ni till era hästar, som kan tänkas jämföras med min?
Undrar också om jag ska köpa en magplattegjord eller inte?
Sadeln kommer ju användas vid lite markarbete samt hoppning då.
Anledningen till att jag köpte hoppsadel är för att en kompis till mig ska börja hoppa henne, med sikte på lokala tävlingar i år. Tyvärr har jag inte råd o köpa två gjordar (dvs. en med o en utan magplatta) så jag undrar vad jag ska satsa på? Vad säger ni?..
Undrar också om jag ska köpa en magplattegjord eller inte?
Sadeln kommer ju användas vid lite markarbete samt hoppning då.
Anledningen till att jag köpte hoppsadel är för att en kompis till mig ska börja hoppa henne, med sikte på lokala tävlingar i år. Tyvärr har jag inte råd o köpa två gjordar (dvs. en med o en utan magplatta) så jag undrar vad jag ska satsa på? Vad säger ni?..