Magproblem valp

Energi

Trådstartare
Jag har en blandras på 5 månader, vikt är lite oklart just nu men hon förväntas väga runt 20 kg som vuxen. Pigg, glad, fin i hull och päls.

Hon äter valpfodret från smaak och har gjort det länge, har även provat valpfoder från brit utan spannmål men ingen skillnad märktes.

Problemet är hennes fisar! Alltså det är var femte minut och det luktar så fruktansvärt illa. Hon bajsar två-tre gånger per dag och det är inga stora högar och det är bra konsistens, men lukten känns ibland på många meters avstånd. Hon är dessutom väldigt förtjust i att äta sitt eget bajs, speciellt om det skulle hända någon olycka inne. Och efter det kräks hon 2-3 gånger.

Tips och idéer?
 
Jag hade ju bytt, är det torrfoder eller färskfoder hon får av SMAAK?
Vad innebär det att ni "provat" det andra fodret?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag hade ju bytt, är det torrfoder eller färskfoder hon får av SMAAK?
Vad innebär det att ni "provat" det andra fodret?
Ja, vi behöver ju helt klart byta. Har du något förslag?

Hon har ätit smaaks torrfoder, både utan och med blötläggning.
Vi provade brit under 4 veckor, märkte ingen skillnad, skulle vi provat längre?
 
Ja, vi behöver ju helt klart byta. Har du något förslag?

Hon har ätit smaaks torrfoder, både utan och med blötläggning.
Vi provade brit under 4 veckor, märkte ingen skillnad, skulle vi provat längre?
Ja det har jag, är det något särskilt du inte vill ge/undvika?
Jag gav tex Halla valp till min ihop med färskfoder och tyckte det var helt ok. Köpes på granngården.

Ok vad bra! Anledningen till att jag skrev "prova" var för att för vissa betyder det att man testar två dagar, men har ni testat en hel månad borde det visat skillnad.

Kom på, det är inget tuggben/ godis som ni ger regelbundet som gör att hon fiser?
 
Ja det har jag, är det något särskilt du inte vill ge/undvika?
Jag gav tex Halla valp till min ihop med färskfoder och tyckte det var helt ok. Köpes på granngården.

Ok vad bra! Anledningen till att jag skrev "prova" var för att för vissa betyder det att man testar två dagar, men har ni testat en hel månad borde det visat skillnad.

Kom på, det är inget tuggben/ godis som ni ger regelbundet som gör att hon fiser?
Jag är totalt nybörjare på hundfoder så.. ingen aning! Ska läsa om Halla, vilket färskfoder är bäst? Jag har lättast att handla från Arken zoo, men kan beställa online kanske.

Nej, vi gav godis några veckor i början men då blev magen kaos, så sen dess äter hon enbart sitt torrfoder.
 
Efter att ha förstått hur otroligt vanligt giardia är och då ett typiskt symtom är just illaluktande fisar så skulle jag testa för det innan jag mixtrade med hundra olika foder. En frisk hund ska inte ha en massa kaos i magen bara pga någon viss godis eller mat (inte som så ung)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 735
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp