Sv: Re: Magritte

Min kompis har en häst som är E:Magritte. En stor skimmel på 175. Väldigt trevlig och har tävlat LA hopp och MSV dressyr. Skitfin häst med bra temprament.

Jag var på G att köpa en valack i sommras ue: Hertigen (e:master) sååå snygg. Trevlig i tempramentet, fick dock lite små utbrott ibland, men sånt tycker ju jag bara är kul.. Han var dock lite svår i ridningen. Detta tror jag och veterinären att det kom sig av att han var Andra gradens halt på alla fyra. en femåring..
Men iaf, kanon trevligt temprament. De hade även ett sto som va ue: Hertigen. Hon var dock jätte otrevlig, inte alls trevlig att ha att göra med och ja, bara allmänt otrevlig.
Men de båda hästarna va e: Master och det kan ju också ha något med saken att göra.
Iaf har jag fått ett gott intryck av Magritte-hästarna och de överlag brukar inte ha något fel med tempramentet!

/ Bums
 
Sv: Magritte

Min kompis har en häst som är E:Magritte. En stor skimmel på 175. Väldigt trevlig och har tävlat LA hopp och MSV dressyr. Skitfin häst med bra temprament.

Jag var på G att köpa en valack i sommras ue: Hertigen (e:master) sååå snygg. Trevlig i tempramentet, fick dock lite små utbrott ibland, men sånt tycker ju jag bara är kul.. Han var dock lite svår i ridningen. Detta tror jag och veterinären att det kom sig av att han var Andra gradens halt på alla fyra. en femåring..
Men iaf, kanon trevligt temprament. De hade även ett sto som va ue: Hertigen. Hon var dock jätte otrevlig, inte alls trevlig att ha att göra med och ja, bara allmänt otrevlig.
Men de båda hästarna va e: Master och det kan ju också ha något med saken att göra.
Iaf har jag fått ett gott intryck av Magritte-hästarna och de överlag brukar inte ha något fel med tempramentet!

/ Bums
 
Sv: Magritte

*KL*

Jag har ett 15-årigt avelssto e Magritte (ue Stratos xx). Hon och hennes föl (e Figaro R) finns på min avatar! Köpte henne i somras med föl vid sidan och hon är tänkt att först och främst vara avelssto och fritids/träningshäst... måste ju hålla igång fölstona;) Plus att hon har en underbar gång, är ett diplomsto med 9:a på traven.:love:

Hon har fått 5 st stoföl - flera som varit klass 1 eller något poäng därunder.

Än så länge har hon betett sig trevligt i de flesta lägen...hon är dock lite "stoig" så ibland måste man vara bestämd och nu när fölis har blivit äldre är hon rätt sällskapssjuk:) Hon är väldigt social och en mycket cool och lugn häst! Än så länge har vi mest tömkört henne och det har fungerat utmärkt - jag har suttit upp några gånger och det har också gått bra. Ser verkligen fram emot att få bygga kondition med henne och kunna rida mer nästa år. Ser också fram emot att välja hingst i vår!

/Kristin
 
Sv: Magritte

Jag har en häst som är efter Magritte ett sto på 164 cm,skimmel. En dam med väldigt mycket humör riktigt bra trav o skritt och galoppen blir bättre och bättre. Går la-msv just nu är 8 år, inte inridne förrän hon var fem. Trevlig i hantering kan dock vara lite ängslig ( fast det beror nog på tidigare händelser i livet) hon är tuff att rida och absolut ingen damhäst, måste ha en tuff ryttare med ruter men hon gillar ändån att arbeta.. fast lite av humöret gissar jag kommer från Anart som är morfar.

http://i109.photobucket.com/albums/n65/steerwolde/Miranda/IMG_0365.jpg
DSC00068.jpg

11ab.jpg
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 326
Senast: Lea88
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: Marvin
·
Avel Jag är väldigt förtjust i Conthinder avkommor. Han verkar vara valack nu enligt Horsetelex. Är det någon som har avkommor efter honom...
Svar
2
· Visningar
478
Senast: Freazer
·
Avel Undrar om någon har en avkomma efter korsningshingsten Järingsholms El Pequeno Luchador? Han är arab/halvblod.
Svar
1
· Visningar
650
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp