Finns en i stallet som är efter honom,
En midre ljusbrun vallack , Tävlar i dressyr upp til LA.
Han rör sig trevligt och har ett bra temprament ,
Alltid trevlig och glad mot männiksor :rofl:
En mys pys häst !
 
Skolan jag går på har en sån men han har gått konvalens i sommar men han e STOR (ca. 170) mörkbrun Bra dressyrhäst och hopphäst!!! Stallchefen har också en häst efter honom och han e med STOR (ca. 170) fux bra gångarter och hoppstil!!! För några års sedan hade skolan ett sto efter honom menn hon var ganska liten men hur hon var vet jag inte!
 
Tack för svar!
Hästen jag funderar på är 172 cm, UE: Hertigen, mkt trevlig, ska få komma hem på prov.

Någon med samma morfar också?
 
Min granne har ett sto efter Magritte, ue Flyinge Flamingo. Hon är fux med 4 vita strumpor och stor bläs. Hon är endast 160 cm. Hon har bra steg om ryttaren rider fram henne i bra tempo, hon rider ofta i undertempo :(
Hästen är jättefin om rider henne i rätt tempo, så hon får strecka ut steget!

Kram Favina :bump:
 
Hej!
Har träffat 2 avkomor till honom, båda valackar och stora (en var definitivt 180 och den andra minst 170). Den ena gick som lektionshäst och den andra som dressyrhäst under utbildning dvs mer åt allroundhållet.
Båda var ursnälla och jättetrevliga tills du ställde krav på dom då de fick båda två stora spelet.
Hanteringsmässigt urtrevliga, men som sagt när du ställde krav som de inte ville vara med om fick de spel och reste sej, drog bockrepor i ridhuset och kunde skena i skogen(och ridhuset).
Den ena vet jag är behandlad för ryggproblem i flera omgångar och jag tror han lugnat ner sej lite, den andra har jag tappat kontakten med./Lavinia
 
Den Magritte-avkomma jag känner till är en stor brun valack av ridhästtyp. Mkt gång och power (den bra sorten!) under ryttare. I övrigt är han mest som en snäll knähund som gillar mat och att umgås med kompisarna i hagen.

// Margaux
 
Magritte avkommorna är överlag trevliga hästar... i alla fall de jag har sett!
jag har sett flera efter honom, och alla har varit av god storlek, haft bra steg och trevlig exteriör! Har bara sett två av dem hoppa, men de hoppade bägge med god teknik och bra spänst!

Temperamentet har varit kanontrevligt hos de jag har träffat! Samarbetvilliga hästar med trevlig frammåtanda!
Lycka till! :rofl:
 
Tack igen för svar... "Min" stämmer bra in på den snälla sorten, godmodig lugn och lätt, men med ett eget tänk. Pigg och på g när man rider.

Ska bli spännande att se hur vi går ihop :p
 
Det låter lovande tycker jag!
Du får rapportera hur det går... ser fram emot den spännande fortsättningen :rofl:
 
Ja, jag får väl köpa en stege för det första för att komma upp....för det andra har jag inte ridit aktivt på 3½ år...så det blir nog kul :crazy:
 
!

Jag har ridit in och utbildat en e Magritte. Den är super i tempramentet! Rör sig ngt kort och kan bli spänd. Men mkt positiv m hög ridbarhet!

Lycka till m hästköp!
 
Jag rider ett sto e. Magritte mkt. Hon är liten ca 155-160. Mörbrun. Rör sig jättetrevligt, men det är en superkänslig häst å blir lätt sur. Så d är itne bara hoppa upp å åka runt=) Hon har sadeltvång, är gansak rädd av sig men annars supergo! Här är en bild:
http://mikaela.hpk.nu/bilder/B6.jpg
 
För o vara brun och sto var hon otroligt lik "min" i huvudet! samt övergången till halsen, ögonen specifikt var jättelika!

Så fin hon är! :)

Jag fotade grabben i helgen...med lins-skyddet på :crazy:
Så...bättre tur nästa gång :angel:

Trodde jag skulle kunna lägga ut och visa idag..men...den som väntar på något gott....osv.
 
Sv: Magritte

Har ett sto född -92 som är e. Magritte. Mycket kraft i henne och är väldigt intelligent, tog ett tag innan man lärt sig alla hennes smitningar :D Hon måste verkligen tänka mycket under träningarna, hon är som en bordercollie har jag fått höra. ;)

Men annars är hon en trevlig och gosig dam.
 
Sv: Magritte

Jätte gamal tråd, men svarar iallafall, har ett avelssto e Magritte, 160, snygg och rörlig, fantastisk mamma, lämnat föl till rixfölet mm mer info om henne och bilder på vår hemsida.
 
Sv: Magritte

Jobbade för ett par år sen hos en uppfödare som hade två Magritte avkommor, o de var inte roliga. De var väldigt vassa i humöret som unghästar iallafall, men kan ju ha bivit bätttre med åldern..
 
Sv: Magritte

Mitt sto som är född 94 är efter Magritte ue Tamburin. Hon är en stor & rejäl fuxdam på ca 174 i manken. 3 vita ben och stor bläs. Hon har ett bra steg och är mkt sammarbetsvillig men kan ha humör, dock aldrig elak på nått sätt. Är en riktig myshäst som gärna skulle bli din knähund och hatar att bli lämnad ensam. Fräck att rida med mkt motor utan att vara het. Tyvärr har jag haft en väldans massa otur med den här pållan men det hör ju egentligen inte till saken.
 

Liknande trådar

Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: Marvin
·
Avel Jag är väldigt förtjust i Conthinder avkommor. Han verkar vara valack nu enligt Horsetelex. Är det någon som har avkommor efter honom...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: Freazer
·
Avel Undrar om någon har en avkomma efter korsningshingsten Järingsholms El Pequeno Luchador? Han är arab/halvblod.
Svar
1
· Visningar
641
Senast: Görel
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
455
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp