Bukefalos 28 år!

Magsjuk vovve

falukorw

Trådstartare
Lilla Leia är magsjuk :( Saken är den att hon inte får behålla ngt alls, inte ens vatten. Hon dricker men det kommer upp lika fort igen. Ska jag ta bort vattnet ett tag? Hon verkar vara väldigt törstig eftersom hon dricker hela tiden. Funderar på att begränsa mängden vatten hon får åt gången men var är lämpligt till en 7kgs hund?

Hon är lite påverkad men inte så att man behöver åka in till veterinären.
 
Sv: Magsjuk vovve

Eftersom hon inte får behålla vatten skulle jag rekomendera att du kontaktar en veterinär. Det kan vara ett tecken på t.ex. en tarmblockering.

Vi rekomenderar alltid våra patienter att komma in om de inte får behålla vatten. Speciellt som hon börjar vara påverkad.
 
Sv: Magsjuk vovve

Åh stackars liten. Ring vet för säkerhets skull och hör om du ska komma in.
 
Sv: Magsjuk vovve

Håller absolut med de andra. Att hon försöker dricka så mycket kan vara ett mycket allvarligt tecken.
 
Sv: Magsjuk vovve

Har pratat med vet och de tyckte jag skulle avvakta och ge en tesked åt gången, ca var 10 minut. Fick hon inte ens behålla det skulle jag åka in. Ska testa och se hur det går! Tydligen går det mycket magsjuka nu men ingen av de andra två är dåliga vilket de borde vara om de smittar.
 
Sv: Magsjuk vovve

Tycker du ska åka in en av våra hundar hade samma symtom i förra veckan och höll på att dö under natten på djursjukhuset pga sin infektion.

Bättre att åka in en gång för mycket!
 
Sv: Magsjuk vovve

Det man msåte hålla kol på om de inte får behålla vatten är att de lätt kan bli uttorkade. Får hon inte behålla vattnet nu när du ger det i teskedsform så hade jag åkt in direkt. Då min hund fick magsjukan så fick han heller inte behålla något vatten så han fick läggas in med dropp och antibiotika tror jag det var.
 
Sv: Magsjuk vovve

Ja, jag ska göra det nu. Hon bajsar dessutom blod nu, ganska så mycket. Inte som andra gånger när det bara varit ett blodkärl som brustit.
 
Sv: Magsjuk vovve

Hoppas att du åkt in med hunden!
Om det är så: Hur går det? Har de hittat något?
 
Sv: Magsjuk vovve

Hur har det gått? Håller tummarna på att det inte var allvarligt!
 
Sv: Magsjuk vovve

Åkte in till veterinären igår. Hon var på väg att bli uttorkad men det var ingen abslout kris. De gav vätska under huden samt att hon fick flagyl och något annat utskrivet. Enligt veterinären var det en kraftig magsjuka.
Kräkningarna avtog redan i går eftermiddag men hon har fortfarande blodig diarre. Har varit ut två gånger under natten men nu på morgonen har hon ätit lite ris/fisk avkok. Hoppas på att hon får behålla det och att det börjar stoppa upp. Fortsätter med medicinerna en vecka som veterinären sa. Fortstätter avföringen vara blodig skulle jag återkomma.

4200kr fattigare blev man men vad gör man inte för sina små älsklingar. Nu håller vi tummarna för att det avstannar!
 
Sv: Magsjuk vovve

Jo att gå till vetrinären är alltid lika billigt :D
Tur att det inte var allvarligt! Hoppas hon blir frisk snart!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: Viva
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 949
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 237
Senast: Sassy
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 552
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp