Bukefalos 28 år!

Magsjuka och blinkningar? Orolig

Gretagris

Trådstartare
Hej! Varning för kanske rörigt och svamligt inlägg. Är så orolig att jag håller på att kräkas.

Min son var dålig i magen förra veckan, hade diarré och magknip i 2-3 dagar. Åt och var som vanligt. Sedan nästan en vecka senare, i måndags, kräktes han plötsligt på kvällen. Tömde hela magen. En gång. Sedan har han ätit och varit som vanligt. Igår var vi, efter 48 timmar efter spyan, och firade en familjemedlem. Han åt men klagade lite på att han var trött.
Nu inatt kräktes han igen, hela magen tömdes.

Till saken hör att han senaste dagarna, kanske sen i helgen? Har börjat blinka väldigt mycket. Tyckte först det var främst vid typ tv-tittande men det är även annars också. Dock extra mycket när han tittar på tv eller iPad.
Vi var på synundersökning för ett par veckor sedan (gör det en gång i halvåret pga skelning) och då såg allt bra ut.

Jag bröt ihop nu inatt (inte inför honom såklart) för jag är så himla orolig. Jag lider av ångest och katastroftankar så har jättesvårt att hantera sådant här. Har någon vart med om detta? Jag har funderat på om det kan vara någon allergi eller något psykiskt?
Men är såklart livrädd för farliga sjukdomar.
Ska ringa läkaren imorgon bitti men var tvungen att skriva här för att se om någon hört något om detta.
 
Min dotter hade liknande (minus blinkningarna) i vintras. Kräktes vid fyra olika tillfällen med allt mellan 3 dagar och några veckors mellanrum. Gick till VC men de hittade inget konstigt i varken blodprov eller avföringsprov. Nu har det inte hänt på länge.
 
Kan kräkningarna förknippas med något särkilt livsmedel?
Vår son har en livsmedelsallergi (inte den vanliga som sitter på immunförsvaret utan en mer ovanlig sort) och kaskadkräks exakt två timmar efter intag. Blir oerhört medtagen.
Svårt att hitta samband då det tar såpass lång tid innan det visar sej.

Ibland kräks han på natten samma tid varje gång men har inte kunnat sätta det i samband med något ännu tyvärr.


Kan han ha tex migrän? Och kräkas därför?
Jag har ingen aning om barn kan ha det eller hur vanligt det skulle vara isf, men en tanke.
 
Mitt barn hade sådär med magen en vända, med kräkningar var tredje dag. Det gav med sig efter två veckor

Sen har vi erfarenhet av blinktics också. Och andra tics.
De kommer, håller i sig i någon vecka eller månad och sen försvinner de lika snabbt som de kom.
Viktigt är att inte göra någon grej av det framför barnet :)
Vårt barn har haft x antal blinktics, harklingstics, fnysningar mm. Allt har försvunnit. No big deal :)
 
Vår son har problem med hård mage/ förstoppning. Kräktes med jämna mellanrum tills han fick magmedicin!

Vi hade reflekterat över att han var hård i magen ibland men inte kopplat ihop de med kräkningar
 

Liknande trådar

Relationer jag och min man har haft våra motgångar men hänger ändå ihop, vi har snart klarat av två år som föräldrar. Även om det varit med nöd och...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
17 450
Senast: rutans
·
Småbarn Japp,nu är det dags igen,stora lappar på dörren att det går magsjuka på förskolan. Vi drabbades av det för precis 2 veckor sen,då var...
2
Svar
20
· Visningar
11 686
Senast: Fibusen
·
Gravid - 1år Ja, ruriken beskriver ganska bra hur jag känner just nu. I lördags kom vi hem efter att ha varit på semester i sammanlagt en vecka...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 885
Senast: Stinaelin
·
O
Övr. Hund Har nyligen tagit hand om en 3 årig Golden hanne, som har farit runt i sitt liv och vi är alltså hans 4:e hem enligt förra ägaren...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 286
Senast: Oasis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp