mail/e post adress

Vart har ni er mail adress? Vilka är populära, lätta och enkla att använda?

I den webhostingtjänst jag använder för företaget ingår det och jag tycker deras webbmailsystem funkar suveränt. Men kanske onödigt att betala för om man inte behöver hosta något. Kostar 20 kr i månaden eller nåt för 50 GB utrymme. + domännamn som man måste ha.
 
Vart har ni er mail adress? Vilka är populära, lätta och enkla att använda?

Jobbmail via vår hemsida.
Privat har jag en gmail och en gammal hotmail.
Hotmail-adressen använder jag numer endast då man måste ge mailadress för att signa listor, nyhetsbrev hos webshoppar och annat jag inte pallar läsa.
Tycker gmail är enkel och bra som vardagsmail för eget bruk.
 
Jag har outlook (fd hotmail), Yahoo och comhem. Använder mest outlook. Är nöjd med den men det kanske är för att jag är mest van vid den.
 
Jag har en gammal hotmail-adress privat och använder Outlook. Webbversionen för privata mailen och programversionen för jobbmailen.

Jag har en gmail också, men den vidarebefordrar alla mail till hotmailen. Gmailen är mest för att göra det smidigt med Google inloggning.
 
Jag har gmail, plus någon från tidigare bredbandsleverantör som av någon märklig anledning inte avslutats. Den använder jag till ”oviktiga” saker.
 
Hotmail och gmail. Den förstnämnda tycker jag är mest lättanvänd och således är det min primära, den sistnämnda används främst till jobbsök (för att jag läst att många arbetsgivare tycker gmail är mer seriöst :p).
 
Jag tänkte ha en gmail. Men mitt unika efternamn var redan upptaget.
Morr - nån annan i släkten har redan norpat det.

Så jag har comhems adress plus en live.se Sedan har jag en kommunadress eftersom man måste ha det som politiker. Men det är comhem-adressen som jag använder till det mesta som är viktigt. Slask går till live-adressen. Som kundklubbar etc.
 
Haft Hotmail sen det började existera i princip, van vid det så då fick det fortsätta så. Haft samma adress i 20 år typ.
 
Jag har en hotmail, som jag huvudsakligen använder för kundklubbar och liknande.
Sen har jag en gmail, som jag använder för lite mer seriösa ändamål
Och så har jag en egen hemsidedomän, inkluderat mejl, som ligger på one.com.
(och en mejladress på egen domän i föreningen där jag är ordförande också...)
Jag tänkte ha en gmail. Men mitt unika efternamn var redan upptaget.
Morr - nån annan i släkten har redan norpat det.
Det går ju att ha "efternamn.förnamn@gmail.com" istället för förnamn.efternamn.
(vi reggade "efternamnförnamn" på gmail för alla våra barn)
 
Haft Hotmail sen det började existera i princip, van vid det så då fick det fortsätta så. Haft samma adress i 20 år typ.
Samma här, har dessutom en ganska ”barnslig” adress men orkar inte ändra :laugh:
På jobbet har vi outlook. De är ju typ samma så båda är bra!
 
Det går ju att ha "efternamn.förnamn@gmail.com" istället för förnamn.efternamn.
(vi reggade "efternamnförnamn" på gmail för alla våra barn)
:)
Jag är så larvig att jag vill använda endast mitt efternamn som jag är ensam om i landet.
Men eftersom gmail är internationellt så är det nån annan nånstans i världen som reggat det. Men på mina andra adresser funkar det. Utom kommunmailen där man tvingas ha både för- och efternamn.
 

Liknande trådar

Fritid Hej, Jag vill boka hotell, men kommer att ha en ny adress när vi kommer och ska bo där. Men jag är skriven på min gamla adress en vecka...
Svar
2
· Visningar
680
IT & mobiler Gmail appen i min Samsung har plöstligt slutat avisera att jag har nya mail. Vad jag minns har jag inte ändrat några inställningar och...
Svar
10
· Visningar
565
Senast: Magnum
·
Juridik & Ekonomi Jag beställde en grej. Pga usel information från företaget lackade jag ur och avbeställde. Fick bekräftelse från företaget, hade val...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: Unafraid
·
Samhälle Jag flyttade utomlands för en dryg månad sedan, och betalar nu dyrt för att Postnord ska eftersända all min post hit. Likförbannat har...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
19 316
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp