Maine coon eller norsk skogskatt?

Nattacatlady

Trådstartare
Jag köpte en kattunge för lite mer en 1 år sen, de sa att hon var en bondkatt/norsk skogskatt men jag tror inte dom hade stenkoll på det dådom bara hade mamman och pappan var grann katten som jag fick någon rätt suddig bild på bara, men jag tycker ju Roxy värkar mer ha Maine coon i sig en skogis men är osäker, tänkte om någon här kunde se :) hon har väldigt mkt päls mellan tassarna och silkens len päls, silkeslen rakt igenom och hon är väldigt snäll mentalt, och som jag läste om maine coon att de väljer sin favorit kompis, i hennes fall var det min andra katt Luna som hon vart helt besatt i och alltid hållit sig mest till även fast jag skaffat 2 till så är det fortfarande Luna som gäller även fast hon är snäll mot de andra 2 som så :)
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20211103_153430.jpg
    Screenshot_20211103_153430.jpg
    187,8 KB · Visningar: 98
Om den är lik nån ras så är det mera norsk skogkatt tycker jag.
 

Bifogade filer

  • 060099E6-1BD3-4CC3-80EB-DFA4299FE895.jpeg
    060099E6-1BD3-4CC3-80EB-DFA4299FE895.jpeg
    140,6 KB · Visningar: 90

Liknande trådar

Katthälsa Hej, jag skulle behöva lite tips om hur jag skall uppfostra min kattunge inom vissa områden. Jag hittade honom fast i en hög av...
Svar
15
· Visningar
3 392
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Hej jag har en dräcktig norskskogskatt som väntas få ungar nu runt den 7 aprill om jag räknat rätt:o hon är i alla fall som en tunna och...
Svar
14
· Visningar
1 877
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag och min sambo skall skaffa katt. Och funderar på norsk skogskatt eller maine coon. Har pratat med uppfödare som haft båda...
Svar
3
· Visningar
3 225
Senast: Shark
·
Övr. Katt Hej! Jag brukar inte skriva här, håller mest till inne på Barn. Vår familj har tyvärr blivit kattlös, och vi ser oss om efter en...
Svar
5
· Visningar
1 079
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp