Bukefalos 28 år!

Maja såld

MissFideli

Trådstartare
till Stockholm. En jättetrevlig tjej och hennes pojkvän har köpt Maja. Så nu har jag ingen kvar och såklart börjar alla ringa nu. Har lite beslutsamhetsångest för Abbies del, men jag hoppas det går över. Urk.
 
Jag har också stora luckor ! Är lill-killen såld ? Och Abbie, att hon inte kom till Danmark vet jag, men vad hände sen ?

Hur går det med nästa kull-plan ?
 
Såhär är det. Maja är såld, Abbie blir kvar i min egen avel. Hon är för snygg och trevlig för att säljas och Yoga är allt annat än trevlig nu (men snygg :love:) och därför ska jag kastrera henne. Men eftersom jag inte kan ta in ny hona i katteriet, måste jag antingen behålla Abbie eller ta en ny kull på Yoga för att få en ny hona.

Toby är bortlovad till en kompis till min mamma. Hon är helt galen i honom och eftersom ingen visat intresse, så lovade jag iväg honom till henne. Igår ringde en och var intresserad av honom typiskt nog. Skulle behöva pengarna, men har inte hjärta att "sno" honom från mammas bekant. Mammas bekant håller på att tjata hål på min mamma om alla saker hon ska köpa. Så jag är nog för blödig.

Ny kull blir nästa vår med Abbie och antagligen hanen som skulle parat Yoga nu i höst, S*Kastanjeback's Love Me Tender. Det är en cremefärgad lilabärare och ger med Abbie Blå och Lila hanar och Blåcreme och Lilacreme honor. OM inte Abbie går till en maskad hane istället, vi får se. Alldeles för lång tid kvar :smirk:
 
Därför att Yoga och min huskatt vägrar acceptera en ny katt. Så är det när man samlar på sig kärringar :crazy: :angel:
 
Aha, då är jag med.

Säg till din mammas kompis att vårdar hon inte det där kattkräket så kommer det en torped från Göteborg :devil:.

Toby är KUNG :love: :love:!

mandalaki
 
Vad skönt att det löst sig för dig med alla kattungarna! Det är ju inte kul att stå utan köpare..

Själv har jag nyss tingat bort Marshmallow, den bruna hannen, till en tjej i blekinge. Hon letade avels- och utställningshane, så det blir lite spännande!

Tjejen är det ett par som ska titta på på söndag. De skulle egentligen komma och titta på Marshmallow från början, för då trodde jag att jag hade köpare på Marzipan, men de backade ju ur. Och när den här andra tjejen ringde om Marshmallow så ringde jag och hörde med dem om de inte kunde tänka sig en hona istället, och det visade sig att det var en hona de hade varit ute efter från början! Så det löste sig till det bästa! Om de nu vill ha henne...
 
Skönt att det löst sig. Jag tycker absolut att det är ett bra val att behålla Abbie, men du får allt ta ett snack med dina surkärringar också, griniga katter tycker vi inte om :devil:

(Säger jag som har en rasist-katt i huset :angel:)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
535
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver med hopp om att få lite klarhet i vad som gäller angående att gå, d.v.s. lägga spår eller helt enkelt promenera...
2
Svar
20
· Visningar
949
Senast: Roheryn
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 554
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 506
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp