Majsolja för pälsen

N

NiitSirK

Jag ska börja ge min häst majsolja för att hon ska få bättre päls...



Jag undrar bara hur mycket man ska ge per dag?


//Kristin
 
Sv: Majsolja för pälsen

Olja innehåller mycket energi (Mj) vilket kan komma att påverka foderstaten i sin helhet, för pälsen skulle inte mitt första val vara majsolja. Däremot linfröolja eller vetegroddsolja brukar vara det som ger bästa effekten på päls.
 
Sv: Majsolja för pälsen

För pälsens skull räcker det med ett par matskedar. Det påverkar inte foderstaten något när det gäller energimängd. Man brukar räkna med att ett kg olja (en liter) har lika mycket energi som 3 kg havre.

Hälsning Maja
 
Sv: Majsolja för pälsen

Stopek skrev:
För pälsens skull räcker det med ett par matskedar. Det påverkar inte foderstaten något när det gäller energimängd. Man brukar räkna med att ett kg olja (en liter) har lika mycket energi som 3 kg havre.

Hälsning Maja

Tackar tackar!!!!!

*tackar och bugar*

:banana: :bump: :banana: :banana: :bump: :banana:
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
583
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: lillan222
·
Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
849
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp