Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Majsolja för pälsen

N

NiitSirK

Jag ska börja ge min häst majsolja för att hon ska få bättre päls...

Jag undrar bara hur mycket man ska ge per dag?

//Kristin

Sv: Majsolja för pälsen

Olja innehåller mycket energi (Mj) vilket kan komma att påverka foderstaten i sin helhet, för pälsen skulle inte mitt första val vara majsolja. Däremot linfröolja eller vetegroddsolja brukar vara det som ger bästa effekten på päls.

S

Stopek

För pälsens skull räcker det med ett par matskedar. Det påverkar inte foderstaten något när det gäller energimängd. Man brukar räkna med att ett kg olja (en liter) har lika mycket energi som 3 kg havre.

Hälsning Maja

N

NiitSirK

Stopek skrev:
För pälsens skull räcker det med ett par matskedar. Det påverkar inte foderstaten något när det gäller energimängd. Man brukar räkna med att ett kg olja (en liter) har lika mycket energi som 3 kg havre.

Hälsning Maja

Tackar tackar!!!!!

*tackar och bugar*

:banana: :bump: :banana: :banana: :bump: :banana:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5924 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Vår shettis har ont av den milda vintern och har extremt tjock och lockig päls. Veterinären trodde även att de kan komma från ppid eller...
Svar
7
· Visningar
382
Foder&Strö Hej! Ska börja ge min häst betfiber mash i liten mängd för att blanda ut hennes tillskott med. Hittills har jag blandat det i müslin men...
Svar
3
· Visningar
407
Foder&Strö Då vi tyvärr har väldigt hög halt av kalcium i vårt hösilage behöver min häst få tillsatt en betydande mängd magnesium i sitt foder för...
Svar
11
· Visningar
431
Hundhälsa I vintras tappade Ruben päls, bara på ett ställe på sidan av kroppen. Ingen klåda och huden var inte irriterad. Det kom från ena dagen...
Svar
0
· Visningar
283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Smörja mulen med?
  • Veka kotor och x bent

Omröstningar