Sv: Mål 2012

Antar att du menar 2011 ;)

Då hade jag inga direkta mål eftersom jag inte hade råd eller tid att träna, hästen lyckades med än det ena än det andra i småskadeväg så vi aldrig kom igång. Så målet var väl mest att komma igång så vi kunde ut och tävla igen 2012. Målet 2010 var att debutera FT och rida 1,20 hoppning, hann med debutera och rida flera 90-klasser, men nådde bara till 1,15 hoppning pga att hästen sträckte ryggen i augusti och fick vila 1 månad.


Mål 2012

Rida 90 klass FT och hinna med att debutera 100 klass under året. 1,20 hoppning detta år tänkte jag iaf! Att komma över 60 % i dressyren nån gång.. Detta med 9-åringen.

Med ungstoet (4 år) - att starta lokal hoppning under sommaren och komma ut på dressyrtävling samt träna FT. Satsar inte på debut förrän som 5-åring.

Med ungvalacken (4 år) - att få till grundutbildningen så det går att starta lokalt under hösten.
 
Sv: Mål 2012

Åh jag skrev ett jättelångt inlägg men det raderades :(

Målen för 2011 var först att jag och Lina skulle trivas ihop, och komma ut på tävlingsbanorna, om det gick, och förhoppningsvis kunna rid Teamchasingen med henne. Målen ändrades dock under året för det gick så himla bra!

Var ute på några pay and jumper i 80-90cm och hon nollade allt, började nosa på 100cm på tävling och det gick kanon. Debuterade FT och det gick som tåget! Verkligen vår grej. Därefter skapades ett nytt mål, att kvala till lätt klass.

Kvala gjorde vi, utan större bekymmer, och vi började nosa på 110cm. Då blev hoppningen pannkaka och är det fortfarande tyvärr. Terrängen och dressyren forrtsatte gå bra.

Teamchasingen passade fröken som handen i handsken och efter att ha varit 4:a i SM 2008, 3:a i SM 2009, 2:a i SM 2010 så var naturligtvis målet att ta hem segern, vilket vi gjorde! Lyckan var total! Världens bästa lagkamrater har jag, det vill jag lova!

När FT säsongen var slut sattes ett nytt mål upp, att rida på över 60% i en LB. Det gjorde vi, och vi tjuvstartade LA oxå och hade det inte varit för att Lina sparkade bakut i 3 moment så hade vi minsann inte varit långt ifrån 60% där heller.

Avslutade säsongen med att träna bana på enstjärnig nivå.

Kan säga att jag är väldigt nöjd med säsongen! och nästintill förstummad över min lilla hästs arbetsvilja! Hon är helt otrolig! Hon var tänkt som en skogsmullehäst till min mamma, och teamchasinghäst till mig, så jag hade något att rida medan Z gick med föl, hon var verkligen inte tänkt som tävlingshäst på det sättet. Hon har inga dirkt bra gångarter, och hon hoppar bara på vilja, tekniken är... annorlunda, men hon har riktigt vinnarskalle och är superambitiös! Superrolig häst att jobba med!! :heart


Målen för 2012 är att Lina ska kvala till enstjärnig, att hon ska gå på 60% i LA och nolla en 110cm.

Z ska ut och debutera FT och sedan betäckas.

Förhoppningsvis kommer Radical Riders försvara titeln som svenska mästare i teamchasing oxå :)

Hoppas att 2012 blir ett lika bra år som 2011, och att vi framförallt håller oss friska och hela!
 
Sv: Mål 2012

Beroende på hur de första tävlingarna går kommer vi satsa på Fälttävlan direkt i år eller vänta tills nästa år med det och satsa på banhoppning i år.
Det är dressyrmomentet som kan bli svårt, då Nellisan har så stora gångarter och växer fortfarande så det där med att få plats på en 40-bana är SVÅRT! ;)

I vilket fall som helst ska vi debutera, och om allt funkar och går bra hoppas jag att vi i alla fall har en godkänd 100-klass innan årets slut, kanske till och med kvala 1*.
Om det blir banhoppning i år istället satsar vi på Falsterbo för 5-åringar!
 
Sv: Mål 2012

Hade inga speciella mål 2011, men vi tränade två ggr på en liten hemmabana o sedan en gång för tränare. :)

Mål för 2012 är att genomföra träningar framåt maj nånting och se vad det leder till. :) Tills dess behöver vi komma igång med dressyr-, hopp- och konditionsträning.
Har ingen egen häst, utan detta är målen med medryttarhästen som jag rider 2 ggr i veckan. Vi behöver hitta varandra o bli mer samspelta.
Hästen i fråga är en 13-årig KWPN-valack som inte är så rutinerad på hoppning/terräng, jag behöver lära mig hur jag ska rida honom. Har inga förhoppningar om tävling i fälttävlan utan vi ska helt enkelt först o främst träna på vår nivå. det kommer bli en utmaning för mig, men det ska bli roligt att se om vi kan göra små framsteg ändå. :laugh:
 
Sv: Mål 2012

Jag insåg just att jag har samma modesta mål för bägge hästarna; att bara komma ut på terrängbanan.

Den gamle, Kamel, ska komma igång efter skada. Har ingen plan alls, men han gick 100-klass förra året innan han blev skadad, så det vore trevligt att kunna fortsätta där om vi kommer igång under säsongen.

Den lille 7-åringen har nog inte sett ett terränghinder i sitt liv (än), så vi får väl se vad han tycker om saken när våren kommer. Hope he'll like it :)
Och om han inte gör det är det ingen katastrof för han är helt supertrevlig att rida dressyr på också :love:
 
Sv: Mål 2012

Oh yes :D Jag och Swish har kört med RR i måååånga år :D Grabbarna kommer tom ut och hejjar på oss när dte är tävling så de är rätt engagerade :D Lite OT men kul att du oxå kört med RR :) Då har vi säkert setts någon gång :)//RebeX på SH :D
 
Sv: Mål 2012

Mina mål med 2012: ATT TA DET DÄR FÖRBANNADE ft-kortet.... ;)
Hoppas på att min kompis inte får sålt sin *iga häst så jag kan låna honom för att få det överstökat.
För Evighetsmaskinens del:
Först o främst att bli frisk och hålla sig frisk.
Med mig på ryggen så hoppas jag kunna gå stadiga 110 + eventuellt debutera ngn fälttävlan, även om det blir tight med tiden.
Med min kompis på ryggen hoppas jag på en debut i 120 + debutera fälttävlan, men det beror på om hon får sålt sin häst eller inte (hon har inte tiden om hon har sin kvar...)
 
Sv: Mål 2012

Målet för 2011 var att bli redo för och genomföra (överleva) kvalitetsbedömningen. Vi överlevde!! :banana::angel: Genomförde några terrängträningar och en träningstävling i fälttävlan.

Målet för 2012 är att ta ft-kortet, träna och starta debutant minst en gång. LB på > 60%, förbereda för LA och felfria rundor i 1 m. Hopptränaren dillade nåt om 1.10 till våren, vi får se.
 
Sv: Mål 2012

Det blir ju lite knasigt att gå igenom målen för 2011, eftersom jag bytt häst nu. :)

Lika svårt är det att sätta upp några mål för 2012 med tanke på att jag just nu står med en lite knackig häst som inte går att lasta! :D

Men, men, blir Hönapöna frisk och lär sig gå in i släpet så kan det väl kanske vara rimligt att starta 1.10 med henne i sommar/slutet av sommaren (hon har gått flera 1.10 med förra ryttaren). Kanske kan vi debutera FT i Flyinge då oxå.
 
Sv: Mål 2012

KL

Ska jag väl ta och svara själv med!:D

2011 var målet för lilla Musse att göra ett par bra rundor i Lätt klass.
Vilket vi lyckades med! På hösten satte jag upp ett nytt mål att starta på en "riktig" dressyrtävling och ta oss runt på ett ok sätt. Det klarade vi med råge! Gjorde 4 starter där vi var placerade i 3 av dem. Låg mellan 60-69%:eek:

2012
Blir ett väldigt spännande år! Vi ska göra några starter i Lätt klass för att kolla att "allt sitter där det ska" så att säga:D Sedan är målet att kunna rida några CNC*, skulle vara riktigt roligt om vi hann med en CCN* också! Men det får ta den tiden det behöver.

Tanken är att även kunna rida LA dressyr, och försöka göra någon start i hoppning avd B 1.10 samt 1.20. Förra året gjorde vi inte en enda start i hoppning så där har vi inget att jämföra med. Sista vi startade hoppning var i maj 2010 då red vi 0.90 och 1.00:p

Sen finns där lite lösa planer som jag inte kan säga någonting om ännu:angel:;)
 
Sv: Mål 2012

kl

Hopptränade idag coh tydligen dög inte mitt mål med att "bara" dubutera FT med Z, tränaren tycke vi skulle hinna med 120cm innan betäckning! Han är helt j*vla out of his mind:D Så sa ja att "ja, med en bättre ryttare..." och precis där blev jag avbruten. "Till den hästen finns ingen bättre ryttare, sånt trams vill jag inte höra!" :D Jag vågade inte säga mer än så :D
 
Sv: Mål 2012

*knapp*
Mål 2011 var att bli rida stadiga enstjärniga. Slutade med uteslutning i debutant och lätt klass..


Mål 2012 med ny pålle (f. 08) är att komma ut på debutantbanorna!
Steg ett blir att se vad han tycker om terrängbanan, har goda förhoppningar iaf!
 
Sv: Mål 2012

2011
Förra året bestämde jag mig för att jag ville försöka ta upp den lille i terrängen igen, det var målet. Återkommande ryggont och annat skräp har satt stopp sedan 2008.
Red en gång i Dagstorp, en på Hassös bana och en pay & cross i Tågarp. Hästen glänste och visade att han minsann kan vid alla tre tillfällen. Med "kan" menar jag hålla sig lugn och koncentrera sig på sin uppgift.
Med fina rundor hoppbanan och 65% i sin första dressyrtävling på bortaplan började jag tycka att vi snart var redo för att starta nån fälttävlan kommande år.

2012
I år vill jag ut igen och fortsätta träna. Vi ska fortsätta bygga tillit i banhoppningen och lugna takten i dressyren. När vädret tillåter ska vi ut och cantra igen. Upplever att om han får komma ut och galoppera i stort sett fem dagar i veckan i någon veckas tid så lugnar han ner sig. Har ögonen på inomhusträningen i februari, är ganska sugen på att åka till den. Annars har jag för avsikt att göra en start i Tågarp och/eller en i Dagstorp i år.
 
Sv: Mål 2012

Mål 2012 med ny pålle (f. 08) är att komma ut på debutantbanorna!
Steg ett blir att se vad han tycker om terrängbanan, har goda förhoppningar iaf!

Lycka till! Vi kanske syns på breeders då??

Mitt mål förra året va att kvala till Breeders i hoppning och testa på fälttävlan med min 4-åring.
Vi kvalade till breeders i hoppning redan i maj och han gick klockrent på terrängbanan så jag valde att börja sattsa på Breeders där med, vilket vi kvalade in till på vår andra start (första fick vi för låga dressyrpoäng). Väl där slutade vi på 13:e plats, så supernöjd!

Målet för i år är självklart Breeders i fälttävlan!!! Vid sidan om detta så kanske vi även sattsar på hoppningen också, det återstå att se, 1.10 går han superfint men vi har ännu ej testat 1.20 hinder...
 
Sv: Mål 2012

Heja Z och framförallt heja Rebecca!:D;) Det klarar ni! Tänk vad små terränghindren kommer kännas sen:p
 
Sv: Mål 2012

Hahaha du vet ju hur höjdrädd jag är :D Jag svimmar ju av bara tanken :D Tacka vet jag häckar:D Det vågar jag hoppa oavsett hur häga de är :D
 
Sv: Mål 2012

2011 var målet att titta på det här med terräng. Vi kom ut på några träningar och gick från att springa hejdlöst (och ta hindren på vägen; det var aldrig några frågetecken om just den biten; det var stanna efteråt som var den verkliga övningen) till att faktiskt hoppa väldigt hanterbart. Vi startade en 70cm startfälttävlan i augusti och Igloo gick som en klocka i terrängen, så jag var väldigt nöjd.

2012 är målet att komma ut på en debutant till hösten - vi får se om det lyckas eller om det blir först nästa vår, men mål är till för att sikta mot, inte sant? Vi behöver få mer stadga i dressyren, mer koll på banhoppningen (och matte ska sluta tycka maxade oxrar är läskiga!), och så fler terrängträningar på det. En och annan startfälttävlan och sådant ska vi väl förhoppningsvis hinna med under våren i alla fall.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 758
Senast: __sofia__
·
Hemmet Jag har googlat men känner inte att jag hittar den informationen jag söker. Jag vet att man får måla om i en lägenhet så länge det är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: kolblakkur
·
Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
627
  • Artikel
Hästnyheter Liksom i första kvalet tog det sin lilla tid innan de enorma startfälten i Lanaken var i mål i fredagens andra UVM-kval i belgiska...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp