Mål för 2021

Skye

Trådstartare
Vad har ni för mål med era hästar 2021?

Mina mål är att få märren som inte tog sig förra året, dräktig i år.
Samt att 2 åringen ska få gå på ett supergott bete och växa på sig till nästa år.
Kanske börja köra lite horsemanship och förberedelse för inridning till hösten.
 
Hoppas på att gammelman på 25 år ska fortsätta må bra och slippa fång nu när vi kommit igång med medicin mot hans PPID.
Och så hoppas vi på att köpa oss en egen shettis att köra och ha till ungarna.
 
Halvblodet ska fortsätta sin rehab. Vi får utforska lite vad som kommer att vara hennes uppsuttna aktivitet, men främsta målet är att fortsätta jobbet med att stärka hennes kropp (just nu rids hon lite grann, tömkörs lite grann och promeneras). Största förhoppningen är att hon i sommar kommer att kunna gå med de andra hästarna på gräs. "Träningsmässigt" får vi se - om hon fortsätter fungera uppsuttet kanske vi tar och rider lite dressyrträningar igen. Vi ska även fortsätta träna frihetsdressyr, för det tycker både hon och jag om :)

Welsh coben fortsätter sin resa i att lära sig mer om livet som ridhäst. Hon kommer att tränas regelbundet för dressyrtränare och kanske även prova att tränas för tränare i hoppning (hon har varit lite osäker för bommar så det beror på hur hon fortsätter utvecklas med dem, vi tar det lugnt och försiktigt så att allt ska kännas roligt). I sommar har hon varit med oss i ett år så vi håller fortfarande på att lära känna varandra.

Shettisens mål är mest att bara fortsätta vara världens bästa kompis och hänga på. Frågade hennes ryttare vad hans mål med henne är i år och svaret var "lära mig massa nya saker och fira hennes födelsedag", så det tycker jag är en lämplig målsättning. :p

Dessutom har vi som mål att i år komma iväg med coben och shettisen till en strand :D

Kanske tillkommer det några idéer för vad vi vill hitta på, men just nu känns det här som en lämplig målsättning.
 
Mitt första mål är att köpa en dressyrsadel som hästen tycker om och sälja min gamla. Sen vill jag köpa en egen transport, för att kunna börja åka på pay and ride när smittläget ser bättre ut. Och kanske att vi kan våga oss ut på en riktig tävling innan året är slut
 
Mitt största mål med min Lusitanokille är främst att lyckas stärka och balansera honom i ridningen så pass bra att han inte blir halt av sin skada igen. Att jag hittar ett hållbart sätt att hålla honom fräsch, glad och stark.

Ett andra mål är att utvecklas i frihetsdressyren så pass att han kan följa mig utan att ha grimma på. Det känns som att när den dagen kommer har jag hans tillit totalt med tanke på hans känsliga personlighet.

Ett tredje mål är att lära oss och applicera mer av grunderna inom AR/klassisk dressyr. Jag rider inte alls AR fullt ut men har tränat lite för tränare och vill gärna använda mig av en del verktyg/tänk därifrån kombinerat med engelsk dressyr.

Det hade varit roligt att börja träna WE, men det känns redan som jag har väldigt många mål så det skulle bara vara ett plus :D
 
Halvblodet ska fortsätta sin rehab. Vi får utforska lite vad som kommer att vara hennes uppsuttna aktivitet, men främsta målet är att fortsätta jobbet med att stärka hennes kropp (just nu rids hon lite grann, tömkörs lite grann och promeneras). Största förhoppningen är att hon i sommar kommer att kunna gå med de andra hästarna på gräs. "Träningsmässigt" får vi se - om hon fortsätter fungera uppsuttet kanske vi tar och rider lite dressyrträningar igen. Vi ska även fortsätta träna frihetsdressyr, för det tycker både hon och jag om :)

Welsh coben fortsätter sin resa i att lära sig mer om livet som ridhäst. Hon kommer att tränas regelbundet för dressyrtränare och kanske även prova att tränas för tränare i hoppning (hon har varit lite osäker för bommar så det beror på hur hon fortsätter utvecklas med dem, vi tar det lugnt och försiktigt så att allt ska kännas roligt). I sommar har hon varit med oss i ett år så vi håller fortfarande på att lära känna varandra.

Shettisens mål är mest att bara fortsätta vara världens bästa kompis och hänga på. Frågade hennes ryttare vad hans mål med henne är i år och svaret var "lära mig massa nya saker och fira hennes födelsedag", så det tycker jag är en lämplig målsättning. :p

Dessutom har vi som mål att i år komma iväg med coben och shettisen till en strand :D

Kanske tillkommer det några idéer för vad vi vill hitta på, men just nu känns det här som en lämplig målsättning.
Tycker vi alla ska lära oss av grabben med shettisen, vilka bra mål 😍
 
Hoppas på att få två av hästarna dräktiga. Barnens welshponny och mitt ena fullblod. Mitt andra fullblod ska starta galopp och även hoppas in över hinder. Mitt halvblod som känns fin och är så himla pigg och glad ska förhoppningsvis ut och tävla lite när det ser ljusare ut när det kommer till Coronan. Barnen vill rida mer och det blir väl lite ridhuspass och inte bara skogsturer :). Min fullblodsuppfödning som blir två i år ska ridas in, vila och sen få åka till banan och få lite erfarenheter.
 
Mitt mål med min ponny är att rida stabila lb och ta placeringar, om det blir nån tävlingssäsong. Lite svårt att lägga upp tävlingsmål just nu tycker jag för man vet ju aldrig vad som händer! Och sen har jag också som mål att jag ska göra träningsupplägg för varje vecka och hålla mig till det och ha bättre ordning på grejerna i stallet haha! :rofl: Vi ska även köpa en till ponny i år så målet med den blir ju att hitta en ponny, lära känna den och komma igång med tävling men vilken nivå beror på ponnyn såklart. Och min ponny som jag har nu ska vi antagligen sälja i sommar så har ju också ett mål att hon ska vara frisk och fräsch så jag lämnar över henne till nästa ryttare i absolut toppskick :heart
 
Ridmässigt är målet att lära mig att göra rena galoppombyten, fortsätta jobba med att stärka både min och hästens kondition och hoppmässigt att våga mig på lite större terränghinder.
Hästmässigt är målet att fortsätta renovera stallet på min gård, bygga lösdriftshall etc så att jag 2022 kanske kan ta hem min häst till min egna gård. Så antar att målet för 2021 också är att spara ihop pengar så jag har råd att köpa en till häst till 2022 som sällskap ;)
 
Målen med storhästen är att få henne i stabilt L:A, och få till mer stabilitet i bytena. Eventuellt även få henne dräktig och då får vi se hur det blir med utbildningen beroende på vad hon vill.

Med islandshästen är målen att få töltsatt honom första prioritet, sen ska han även få lära sig sidvärtsrörelserna. Och han ska ha roligt! :)
 
Jag som har lite för många hästar, och egentligen massor av mål med dom måste ändå försöka hålla nere målsättningarna för att inte få prestationsångest. Men målet är i alla fall att komma till start på tävling (dressyr) med tre hästar, få alla hästarna så pass inridna att de är ridna alla gångarter och ha minst en dräktig efter sommaren. Ett annat givet mål borde vara att sälja minst en under året.... 😂
 
Mål med 5-åringen är att komma till start i LA dressyr och 5-årsprogram. Breeders beroende på hur kvalen kommer att bli i år. Vill även prova starta någon fälttävlan med henne.

Mål med 4-åringen att han ska bli såld. Går inte det så att han blir inhoppad, kanske får prova terräng och kanske utlånad till någon som vill fortsätta utbilda och tävla honom.

Mål med 8-åringen är att sätta igång efter lång vila och ta beslut om hon kommer kunna fungera som ridhäst.
 
Jag som har lite för många hästar, och egentligen massor av mål med dom måste ändå försöka hålla nere målsättningarna för att inte få prestationsångest. Men målet är i alla fall att komma till start på tävling (dressyr) med tre hästar, få alla hästarna så pass inridna att de är ridna alla gångarter och ha minst en dräktig efter sommaren. Ett annat givet mål borde vara att sälja minst en under året.... 😂
De har en förmåga att bli fler 🙈😅
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 729
Senast: Sootie
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 077
Senast: Jerseyite
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 429
Senast: Hedinn
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 891
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp