Måla badkar invändigt

Oj, jag tycker den var helt värdelös :o
Konstigt attest kan bli så. Min var mjuk och grå. Den satt så hårt fast att det som gick sönder till slut var att det blev revor i plasten då man fick ta i så när man skulle dra loss den från badkaret. Alltså plumparna satt kvar i badkaren i stället för själva mattan :D

Men det kanske också beror på vad för typ av badkar man har samt kvalitén på vattnet 🤔
 
Hur mycket är det som är avskavt av emalj/färg? Gummimattor fäster kanske inte så bra på det som är under?
Inte så mycket, kanske 5*5 cm i botten.

Mattan hade jag i förra boendet, inte testat här med tanke på hur dåligt det funkade tyckte jag inte det var värt det
 
Inte så mycket, kanske 5*5 cm i botten.

Mattan hade jag i förra boendet, inte testat här med tanke på hur dåligt det funkade tyckte jag inte det var värt det
Jag fick uppfattningen att det flagade lite här och var och att hela karet behövde behandlas.

Räcker det att bara fylla igen och måla över den lilla ytan är det ju inte så blodigt med arbetet. Då behövs kanske inte lika rejäl färg och inte lika mycket jobb som går till spillo om det inte funkar.

Blir ju inte som nytt men kanske känns fräschare om det blir slätare än nu.
 
Jag fick uppfattningen att det flagade lite här och var och att hela karet behövde behandlas.

Räcker det att bara fylla igen och måla över den lilla ytan är det ju inte så blodigt med arbetet. Då behövs kanske inte lika rejäl färg och inte lika mycket jobb som går till spillo om det inte funkar.

Blir ju inte som nytt men kanske känns fräschare om det blir slätare än nu.
Resten av badkaret sjukt ofräscht och börjar släppa på fler ställen på kanterna. Så egentligen behöver hela karet en behandling.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 900
Senast: Pyrran
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 014
Senast: Bapelsin
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 485
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 006
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp