Måla dator

gul_zebra

Trådstartare
Jag vill ha en svart dator! Men jag har inte råd att köpa nån så det får bli till att måla istället. Men hur? vad ska man använda för färg, och hur ska man bära sig åt för att inte sabba datorn? Den är redan skitseg så jag vill inte gärna ha den ännu värre :D
 
Sv: Måla dator

åk emot biltema, kräng en burk primer, mörk grå, sandpapperskit, 50,100,150, samt 2 burkar mattsvart, helst 3.

demontera hela lådan, cdrommarnas front också helst, kan vara krångliga att få loss dock.

börja sanda allting, ner till metallen, på med primer, torka enl förpackningen, på med den svarta färgen, så många lager som det räcker till. ev på med klarlack om du vill ha en blänkande svart låda som inte sotar dig på handen såfort du tar på den, som min gör ^^ :D

glöm inte att ha en massa papper under och på allting i närheten, sprayfärg hamnar aldrig bara där du sprayar...
 
Sv: Måla dator

Oh scheisse, måste man plocka isär och ha sig :eek:

Jag tror jag får ringa farsgubben sen :angel: :o
 
Sv: Måla dator

Haha, annars kan man ju köra ne Kalle Anka metod och doppa den i en hink med färg .. :rofl:
 
Sv: Måla dator

yes, du får ta o plocka isär, inte så svårt, en stjänsrkuvmejsel, en nybäddad säng att lägg allt innehåll på, och husdjuret i bur. sen går du ut på gräsmattan eller i garaget och kör. att praya med innehållet i är inte att rekkomendera då de flesta sprayfärgerna innehåller lösningsmedel eller dylikt :o


givet, du kan ju ta vanlig målarfärg och pensla/rolla på, men det blir inte i närheten av lika snyggt.
 
Sv: Måla dator

Yäää :D

Baka_kun:
Inte svårt att plocka isär nej, däremot att veta var allt ska sitta sen :crazy: Behöver jag nämna att jag inte ens visste var sladden till ett vanligt eluttag skulle sitta när den skulle upp på mitt rum... Dvs, sladden satt redan i datorn, det var den delen som skulle in i väggen/skarvsladden jag blev fundersam över :angel: :o

Tänkte först att man kanske kunde rita med spritpenna men efter att ha sett syrrans skrivbord - nej tack :D
 
Sv: Måla dator

Äh, jag säger åt papps att komma över en sväng, då vet han iaf att han har att göra med en riktigt korkad idiot :D
 
Sv: Måla dator

eller så köper du en billig låda för kanske runt 400kr så har du en svart sen :D ja menar vad kostar itne färgen :P
 
Sv: Måla dator

Baka_kun skrev:
mmm, 0,4mm plåt.. wee. jag har 2mm plåt i hela chassit.. det väger iofs 18kg tomt så...

hehe jag gillar mitt förra chassi från tallin vägde som en fjäder och kosta 250 kr INK 450 watts nätagg ÄKTA skit chasi fast nätagget e tyst å funkar fortfarande.. fast vem vet om det tål 450w?
 
Sv: Måla dator

farsans chassi väger fjäder, och jag råkade börja låten på det när jag drog åt skruven för agpkortet. det är lite skevt nu (A) ;)
 
Sv: Måla dator

haha kvaaalite..
btw tdet är inte (A) det är : angel: utan mellanslag :P
 
Sv: Måla dator

Min är aluminium med plexiglas så den är väldigt lätt och det är är skönt det.
 
Sv: Måla dator

sweclockers har ju ett snyggt galleri med chassin, för insperations skull...
 
Sv: Måla dator

Låda? Hmm, är det den som själva hårddisken och det sitter i eller gör jag bort mig nu :o :confused:

Och förresten, kan man måla en del med vanlig målarfärg? Vill gärna försöka mig på att fixa lite flames :love: :banana:

Och förresten, i vilken prisklass ungefär kan en begagnad svart (liten) skärm, svart tangentbord och svarta högtalare ligga på tror ni? Måste ju få skiten att matcha också :) Tur att musen redan är svart iaf, lite försprång där :D
 
Sv: Måla dator

varför inte måla skärmen med?
låter billigare i mina öron..
och ja du kan handmåla datorn presis som vilket annat metallföremål som helst... jag har dock inte sett ngn handmålad med speciellt bra resultat
 
Sv: Måla dator

Det var så det var tänkt ja, men skärmar brukar väl inte vara så dyra så då kan man ju lika gärna köpa en ny (ja och så hatar jag skärmen jag har nu också iofs :D)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
735
Senast: Caoimhe
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 492
Senast: Avalbane
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Hjälp, jag har målat vårt sovrum grönt- men det blev för gult! Hur ska jag dämpa de gula dragen i kulören, vilken färg på textilier...
2
Svar
23
· Visningar
1 611
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp