Måla måla måla.

Tramptass

Trådstartare
Men vilken färg :crazy:
Jag har ett rum som ska målas om och bli till ett nytt sovrum. Där ska det vara en fondvägg runt ett fönster.

Hallen (som just nu är lila) ska också målas om. Där hade jag funderat på en mörkare färg nertill och en ljusare upptill, det känns så opraktiskt med hundar och ljust hela vägen till golvet ;)

Tanken har gått i någon form av brunt i sovrummet och grått i hallen men det kanske inte blir så bra som jag hoppas på. Lite rädd att det bruna kan bli för tråkigt och att det gråa kan kännas smutsigt. Hur har ni det med färger och kombinationer?
 
Sv: Måla måla måla.

Haha! JAg har brunt i mitt ena sovrum och grått i hallen och köket.... Så då upplevs kanske mitt hus smutsigt då ;)
Tycker grått är en bra färg- det tål mycket men kan blandas ihop med allt...

Jag tycker det låter lite "ute" med halva väggen i olika färger. Hellre långgående ränder i flera olika nyanser då :)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
663
Senast: nyttnick
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
1 995
Senast: Rie
·
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: cewe
·
Hemmet Jag har hamnat i något slags ommålningsrus som började under långledigheten i julas. Då bestämde jag mig för att måla om en garderob i...
Svar
12
· Visningar
1 346
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp