Måla över vattenskada

Vi har en gammal vattenskada i ett rum. Själva skadan är åtgärdad, men väggen ser bedrövligt ut.
Jag tänkte måla över det. Går det, eller är det en dum idé?
Visa bifogad fil 64364

Min tanke är att måla grönt på väggen. Kan jag måla vitt i taket bara där det är skadat eller måste jag måla hela taket?
Så var det i mitt gamla hus. Läckaget var åtgärdat. Riktig oljefärg täckte de fula märkena. Vattenbaserad färg gick fläckarna igenom litet tag efter de torkat.
Hade vitt på en sida och annan färg på andra sidan(annat run) skorstenen och taket.
 
Vi har en gammal vattenskada i ett rum. Själva skadan är åtgärdad, men väggen ser bedrövligt ut.
Jag tänkte måla över det. Går det, eller är det en dum idé?
Visa bifogad fil 64364

Min tanke är att måla grönt på väggen. Kan jag måla vitt i taket bara där det är skadat eller måste jag måla hela taket?
Nu finns det målarfärg för skorsten man använder till kamin, panna, köksspis som exempel. Den färgen har jag inte provat.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
858
Senast: Bison
·
Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
583
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp