Måla om i stallet, vilken färg har ni?

C

citrus

Vad har ni för färg i era stall? Och ni som har målat, vilket märke/vilken sorts färg är bäst?
 
Det beror helt på vad du har för material i väggarna och vad de är målade med innan (om de är målade).

Träväggar, målade med utefärg tidigare. Tänkte göra likadant nu, men vill ha inspiration till vilken färg vi ska välja denna gången, vore roligt att se bilder på andras färgval. Och vilka märken ni har erfarenhet av.
 
Jag körde gult och aprikos eftersom jag var så trött på alla grå och bäbisblå stall. Kallt är det ute större delen av året så jag ville ha lite solsken inne osm kunde påminne om värme.
stallet.jpg
 
Jag har målat i två stall, om jag inte missminner mig har det varit sådan färg man har utanpå huset t ex. Kan ha varit vattenfast dock ej säker. Träfärg på trä och betongfärg på betongen.
En stallet målades om från blått och vitt, till svart och vitt, för att det skulle vara lätt att måla om när färgen släppte osv.

Det andra stallet hade mörk röda stolpar och grå boxväggar med svart galler.
 
Vårt stall har murade ytterväggar som tidigare varit kalkade, de kommer vi måla vita med någon oljebaserad färg. Sen har vi byggt boxar i trä som är målade med roslagsmahogny, det blev så fint!
 
Vårt stall är brunt inne i boxarna till ungefär axelhöjd, sen är det grått ovanför och vitt i stallgångar och tak :)
 
Jag hade vitt och lila i mitt första stall, hemma hos min mamma och pappa. Jag blir fortfarande "glad i magen" när jag är in och ser väggarna där!
I nästa stall som var "mitt" var väggarna ljusgröna, det var väldigt ljust och bra.
Nuvarande stall är dock omålat, för två av hästarna förvandlas stundtals till bävrar och går hårt åt inredningen då.
 
Har vitt i stallgången och på boxväggarna och sedan ljusgrått i sadelkammaren. Använt vanlig utefärg :)
 
Svart längst ner och ca 1 meter upp på väggen, och vitt i övrigt. Använt Teknos ranchfärg. Vissa delar målade vi dock när det var fuktigt i luften, inte bra för de flagnar massor nu. Får måla om dessa bitar.
Det som målades när det var torrt sitter dock bra på både trä och betong/puts. Lättmålad färg som täcker bra.
 

Liknande trådar

Fritid Jag vill måla mönster på en resväska för att kunna urskilja den från andra. Någon som har förslag på vilken sorts färg som fäster på plast?
Svar
7
· Visningar
558
Senast: Görel
·
Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
584
Fritid Jag letar efter en färg som är så vit som möjligt i dagsljus, fäster på syntetmaterial som fejkskinn och tål väta. Det finns mängder med...
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Septicemia
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
724
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp