Måla stallet, blir det här bra tro?

_Runaway_

Trådstartare
(Chlo! jag tar mig lite frihet att visa din bild för jämförelse. Hoppas det är OK.)

I stallet SKA vi måla stallet, äntligen. Nu är det tråkigt brunt och vitt, i två av boxarna dessutom svartbrunt. Blir väldigt mörkt, särskilt på vintern, och ser inte så snyggt ut heller. Även om det är praktiskt.. :cool:
Har sett DEN HÄR bilden på Chlo's stall, och tycker det är grymt snyggt. Hur tror ni en färgen gör sig i vårt stall?

Box och redskapsvägg
Halv box utifrån. Dörren till vänster
Box inifrån, färgen är likadan i hela boxen.
Mööörk box
stallgång
De mörkast målade boxarna, de vita gallrena är ftast nedvikta över dörren.

Vad tror ni? Om ni inte gillar det olivgröna, vad tycker ni passar? Våga inte säga rött bara, och inte blått heller :devil: ;)
 
Sv: Måla stallet, blir det här bra tro?

det skulle nog bli superfint
satsa på gröt och vitt!:love:
 
Sv: Måla stallet, blir det här bra tro?

Gud vad fint det var med det gröna! Jag tror det blir kanon! Och lite annorlunda också, det är bra. Lycka till.

SaraXX
 
Sv: Måla stallet, blir det här bra tro?

Glömde en sak.
Om vi nu tar den här gröna färgen, ska man satsa på ren vit färg upptill eller en "smutsvit" som har en svaaag nyans av grönt i? Eller grått typ.
 
Sv: Måla stallet, blir det här bra tro?

Tror inte det spalr så stor roll, men varför inte ha grönt och sedan den vita färgen lite mer ljus beige eller likande, blir då inte likas lätt smutig, ser mer naturligt ut då :) Vi har en färg som heter Äggskals vit den e snygg eller benvit :)
 
Sv: Måla stallet, blir det här bra tro?

Jag skulle ha creméfärgade överdelar på väggarna och den där olivgröna färgen som du själv tyckte på nederdelen. Det blir fint!

Annars är det snyggt med grått och vitt.
 
Sv: Måla stallet, blir det här bra tro?

fälttävlansnörd skrev:
Jag skulle ha creméfärgade överdelar på väggarna och den där olivgröna färgen som du själv tyckte på nederdelen. Det blir fint!

Annars är det snyggt med grått och vitt.
jupps :d ........
 
Sv: Måla stallet, blir det här bra tro?

om du tycker brunt och vitt är fult har du inte sett mitt stall....
Det är vitt och eld-orange. tala om att farfar hade dålig färgsmak

jag själv håller med om att cremevitt och din gröna skulle bli skitsnyggt! Jag tycker lite mer diskreta och jordnära färger tillhör i ett stall.
 
Sv: Måla stallet, blir det här bra tro?

En färg som kanske inte är super praktisk men väldigt ljus och fräsch är en ljusare gul nyans. Det skulle se superfräscht ut med gult nedtill och vitt upp till! Om hästarna inte grisar ner allt för mycket tror jag inte att det kommer se så skitigt ut ändå. Nästa vår/sommar är det ju bara ni kör med högtryckstvätten.
 
Sv: Måla stallet, blir det här bra tro?

Kul att du gillar mitt färgval!!!:)

Färgerna heter i färgbutiken
S5010-G90Y (den mörka)
S1005-G90Y (den ljusa)

Om du kollar på färgprover kan du se att den "vita" inte är vit egentligen, men när det är färdigmålat ser den vit ut bredvid den görna. Du kanske till och med hittar en nyans som passar dig ännu bättre i smaken. Det är supersvårt att välja, men jag tycker att olivgrönt skulle vara jätte snyggt i ditt stall också! Själv valde jag denna gröna nyans för att jag ville att det skulle se okej ut med trätaket som jag ville behålla träfärgat. Annars tycker jag tex att det är jättesnyggt med grått nertill och vitt upptill (men det var inte aktuellt för mig för det tyckte jag var mindre snyggt till trätak).
 

Liknande trådar

Gnägg Förhoppningsvis blir det nybygge av stall här hemma nu i sommar. Det vi vill ha är ett betongstall. Nu får vi ju den lyxen att kunna...
Svar
5
· Visningar
1 033
H
Anläggning Jag kan tänka mig att det finns många andra som liksom jag fått förnyad energi i och med vårens ankomst. När jag var i stallet idag...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
25 310
Senast: _Yggdrasil_
·
Anläggning Det är dags så fort våren fått fäste, att fräscha upp stallet :bump: Det är väldigt bra och funktionellt och så, men färgerna börjar se...
Svar
3
· Visningar
1 560
Senast: Havanna11
·
M
Hästmänniskan Jag ska försöka hinna måla mitt stall i sommar och vill ha lite tips på någon snygg färg. Funderar på någon brun nyans nertill och vitt...
Svar
15
· Visningar
2 901
Senast: Litenvit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp