Bukefalos 28 år!

måla/tapet

escodobe

Trådstartare
Jag har en köksvägg, runt spisen som består av papperstapet som delvis är målad med klarlack. Jag har nu tappat tålamodet helt och tänker göra om HELA väggen så att den lätt kan torkas av.

Vad kan man göra? Kan jag måla över klarlacken? Med vilken slags färg? Ska jag tapetsera över eller riva ner tapeten och måla/tapetsera igen.
Det ska dessutom vara billigast möjliga alternativ för jag har inte lust att spendera en enda krona mer än nödvändligt pga dumsnålheten hos hyresvärden.
Men jag vill å andra sidan bara gråta när jag ser hur förstörd tapeten blir när jag lagar mat.
 
Sv: måla/tapet

enklast och bäst svar lär du få om du går till en färgaffär..

men jag hade iaf ruggat upp ytan lite på klarlacken, torka av med en trasa med diskmedel (tar bort smuts och fett) och sedan rollat på med en våtrumsfärg. det bör man ha om man ska måla i närheten av vatten!
 

Liknande trådar

Hemmet Hur mycket för-arbete behövs för att måla en sen tidigare tapetserad vägg? Är det mindre för-arbete för att kunna tapetsera? Huset vi...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: susanne
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 557
Senast: cherie
·
Hemmet Äntligen har vi fått tummen ur och börjat göra huset till vårt. Det var nästan ny rustat när vi flyttade in, men oj vad 3 år med...
Svar
1
· Visningar
981
Senast: jerseyko
·
Ï
Hemmet Kan man måla direkt på en tapet. Jag och sambon har precis köpt hus och får det om 1½ månad:) ingen utav oss kan tapetsera óch måla...
Svar
12
· Visningar
8 254
Senast: AnnaJL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp