Måla väggar

aglaonema

Trådstartare
Är det någon som vet med vad man målar en tegelvägg i en hästbox? Förr fanns det någon kalk man kunde blanda med vatten och det är det väggarna är målade med nu, men det ramlar ju av när man rengör boxen och behöver därför förstärkas.
 
Vi kör på samma på övre halvan av boxväggen; släckt kalk blandat med vatten.
Rengör det aldrig utan målar helt enkelt på ett nytt lager varje sommar medan hästarna är på bete.
Tycker det håller sig på plats så länge som en blandar det tillräckligt rinnigt, typ mjölk (det ser aldrig ut att täcka innan det har torkat, men hellre ytterligare ett lager senare än för tjock färg).
 
Vi kör på samma på övre halvan av boxväggen; släckt kalk blandat med vatten.
Rengör det aldrig utan målar helt enkelt på ett nytt lager varje sommar medan hästarna är på bete.
Tycker det håller sig på plats så länge som en blandar det tillräckligt rinnigt, typ mjölk (det ser aldrig ut att täcka innan det har torkat, men hellre ytterligare ett lager senare än för tjock färg).
Var köper du kalken?
 
Är det någon som vet med vad man målar en tegelvägg i en hästbox? Förr fanns det någon kalk man kunde blanda med vatten och det är det väggarna är målade med nu, men det ramlar ju av när man rengör boxen och behöver därför förstärkas.
Jag målar med Silikatfärg. Använde kalk i början men som du säger så tycker jag det sitter dåligt plus att man måste måla flera gånger för att det ska täcka.
 
Jag ska kolla upp dom olika alternativen, skulle gärna få vara något billigt, jag behöver inte mycket.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
573
Hemmet Jag har googlat men känner inte att jag hittar den informationen jag söker. Jag vet att man får måla om i en lägenhet så länge det är...
Svar
3
· Visningar
554
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
843
Senast: Bison
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 305
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp