Måla vitrinskåp Vitt !!

Armani__

Trådstartare
Hejsan!
Har ett svart vitrinskåp med glas på tre av sidorna och jag har stora funderingar på att måla skåpet vitt.
Det är en matt yta iaf, men mycket mer än så vet jag inte.
Här kommer en bild på det iaf:
16407574.jpg


Vad säger ni? Kan vitt vara snyggt? Inte helt kritvitt då, vilken vit tror ni mest på? Matt eller blank yta?
 
Sv: Måla vitrinskåp Vitt !!

Ingen som har några tips...?

Tänker också byta handtaget/knoppen till något annat.
Släng gärna in något förslag på det också!
 
Sv: Måla vitrinskåp Vitt !!

Vitt kommer att bli jättefint!!

Dock kan jag inte ge förslag om du ska ha matt eller blank.
 
Sv: Måla vitrinskåp Vitt !!

Funderade också på antikvitt, tror det är finast i detta fall. Tack för hjälpen!

Förresten, ska man grunda med någon grundfärg först eller hur fungerar det?

Beroende på ytan på skåpet kan det krävas olika förbehandling. Gå till en bra färgbutik och tala om på vilket material du ska måla, så kan de säkert ge dig tips.

Jag tror också att antikvitt, halvmatt blir bra. Absolut inte blank.
 
Sv: Måla vitrinskåp Vitt !!

Det kommer att bli fint i vitt.

Istället för knopp kan man trä igenom en fin gardintofs (såg det på något heminredningsprogram och tänkte göra det på vårt eget målade vita vitrinskåp!).
 
Sv: Måla vitrinskåp Vitt !!

Det kommer att bli fint i vitt.

Istället för knopp kan man trä igenom en fin gardintofs (såg det på något heminredningsprogram och tänkte göra det på vårt eget målade vita vitrinskåp!).

Ja, det var ju en fiffig lösning, och dessutom lite annorlunda, tack för tipset!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 702
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 911
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Avmaskning
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp