Målarböcker för vuxna

Jag har Animorphia, målar med fibertusch ("brush"-spets så inte såna smala tushpennor). De går inte igenom pappret :up:

Jag kan lägga upp bild när jag är klar med en sida men det är så plottrigt (det är ju det som är tjusningen :D) så det lär ta ett tag :p
 
Det fanns en till målarbok från samma förlag *jippi* och på en utländsk site fick man titta i boken så jag kunde få en uppfattning om den. Jag saknar verkligen look inside- funktionen på svenska handlare. Det skulle ju vara praktiskt, inte bara när man köper målarböcker även bilderböcker skulle vara enklare att köpa med en look inside-funktion.

Om någon ramlar över en målarbok med färgtryck inuti, hojta till så får jag göra en till beställning :)

Jag har Art Noveau från Skyhorse Publishing. Där finns färgplanscher i början av boken - de är exempel på hur man kan färglägga mönstren inne i boken. Jag tycker det är lite kul att undvika att titta på dem förrän jag är klar, för att se hur himla olika det kan bli!
 
Jag har också nördat in mig.. :p Jag rekommenderar oljebaserade färgpennor (vässa vässa) och en liten kopp med olja. Doppa pennan i oljan - blanda färger och tona blir mycket snyggare!
 
Jag har också nördat in mig.. :p Jag rekommenderar oljebaserade färgpennor (vässa vässa) och en liten kopp med olja. Doppa pennan i oljan - blanda färger och tona blir mycket snyggare!

Det lät spännande! Är det som färgpennor men de doppas i olja alltså?
 
Jag får upp mängder med reklam från kända internetbokhandel med olika målarböcker. Är sugen på att köpa en med Tolkien till min dotter som är totalnördig på allt som har med hobbitar och liknande att göra.
 
Jag fick en målarbok med katter/kattmönster i julklapp av en vän och jag älskar den verkligen. Så skönt att bara sitta och kladda med färger en stund och inte behövs "hitta på" egna bilder att färglägga :up:

Fick även fiberpennor (tror jag :o) men jag är inte helt frälst i dem. Dock älskar jag mina akvarellpennor så funderar på att gå över till dem, bara jag orkar dra fram hela lådan :D
 
Har den "Förtrollade skogen" och färgpennor Lyra Osiris som funkar bra, båda är köpta på AdLibris. Målarboken tycker jag generellt är lite för plottrig, iaf vissa motiv.
 
Målar med fiberpennor, tycker det fungerar ganska hyfsat. Är inte hejare på det här med att färglägga.

Har 2 st böcker från "Kreativitet och Mindfulness", en är med trädgårdsmotiv och den andra är med växter och djur. Köpte en ifrån tidningshyllan som publicerats av "Hemmets", ganska enkla motiv.

Favoriten är dock Animorphia. :love:
 
12489219_10156415437105114_8879318324539505954_o.jpg


Första bilden ur Animorphia klar :) Har använt vattenfärgsfärgpennor som jag gått över med Pro Marker Blender, och mina vanliga tusch från Stablio och Statdler (eller hur det stavas..) Har tagit närbilder på varje sida med, under #animorphia på instagram om nån vill se :)
 
Jag köpte en målarbok förvuxna för ett tagsen för att roa mig själv när jag är hos min kille , men känner att jag vill ha en till , vilken bok tycker ni är trevlig att måla i ?
 
Jag håller på med att göra en, för vuxna, med hästar! (Tror inte detta räknas som reklam eftersom den inte är färdig än och alltså inte finns att köpa ). Så jag kollar på alla trådar med åsikter, tankar och tips! Min målarbok kommer att vara en mapp med lösa blad istället för ett häfte, och med papper i jättebra kvalitet!

Vad ska jag tänka på? Jag tänker ha sagostuk på en del bilder men inte helt utflippat, och bilder med fina utrustningar etc. Vad mer ska jag tänka på? Det är lätt gjort att man vill teckna vackra bilder, men de ska ju vara roliga att färglägga också.

Tips?
 
Jag håller på med att göra en, för vuxna, med hästar! (Tror inte detta räknas som reklam eftersom den inte är färdig än och alltså inte finns att köpa ). Så jag kollar på alla trådar med åsikter, tankar och tips! Min målarbok kommer att vara en mapp med lösa blad istället för ett häfte, och med papper i jättebra kvalitet!

Vad ska jag tänka på? Jag tänker ha sagostuk på en del bilder men inte helt utflippat, och bilder med fina utrustningar etc. Vad mer ska jag tänka på? Det är lätt gjort att man vill teckna vackra bilder, men de ska ju vara roliga att färglägga också.

Tips?
De lät ju spännande ,älskar ju att måla när tillfälle ges
 
Tapetnörd som jag är så kunde jag inte låta bli att köpa den som har motiv på just tapeter från olika tidsperioder/i olika stilar. Har dock inte vågat mig på att måla något ännu!
 
alltså vad seriösa ni är !! Min kommer aldrig bli så fin.. köpte dessutom en som visade sig vara ett halvt a4 i storlek, inte helt enkelt när händerna värker. Får se om jag får råd att köpa en större sen.
jag är glad om jag kan färglägga allt, skugga mm skulle jag aldrig fixa..
 
alltså vad seriösa ni är !! Min kommer aldrig bli så fin.. köpte dessutom en som visade sig vara ett halvt a4 i storlek, inte helt enkelt när händerna värker. Får se om jag får råd att köpa en större sen.
jag är glad om jag kan färglägga allt, skugga mm skulle jag aldrig fixa..

Hahaha, jag fick "Coloring for Gown-Ups" födelesedagspresent. Den är eeh "mindre seriös" och innehåller bland annat

adult-coloring-book-coloring-for-grown-ups-ryan-hunter-taige-jensen-17.jpg
jag
 

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 135
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 868
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp