Målarböcker för vuxna

2B5B92FE-D417-4258-90B1-DD48137115BF.jpeg

Årets fluga, flamingon, håller på att ta form. Tycker endast om dem för att de är rosa ;)

Fast färgerna blir blekare på bilden än vad de är IRL.
 
B7FAEE23-6A93-473B-A4AA-5F2CD9FDFB6E.jpeg
Ny målarbok!
Mermaids in paradise. Provade att måla den minsta bilden och jag gillar inte pappret i målarboken. Det är väldigt glatt och konstigt så färgpennorna smetas nästan ut och täcker jättedåligt. Syns tydligen på håret att det lyser vitt igenom.

De andra bilderna är mer detaljrika. Väldigt mysig bok.
 
Jag vill köpa nya pennor. Vilka är era favoriter? Har billig tusch nu och jag tror att jag skulle vilja ha träfärgpennor men är inte säker!
 
Hur gör ni för att tuschen inte ska blöda över på baksidan av pappret och på pappret under? Det är största anledningen till att jag slutade måla.
 
Hur gör ni för att tuschen inte ska blöda över på baksidan av pappret och på pappret under? Det är största anledningen till att jag slutade måla.

Jag upplever att det beror både på pennorna och själva pappret om det alls händer. Jag brukar testmåla på ett litet hörn eller nåt innan jag ger mig på en hel bild i en målarbok, för att se hur tåligt pappret är. Blöder det igenom alls så blir det inget annat än träfärgpennor i den boken. Vissa pennor är "blötare" än andra, det gäller bara att prova sig fram och lära sig vilka de är.

Jag använder mest fineliners till att färglägga så jag har anpassat mig och köper nästan bara böcker med kraftigt papper som pallar att man använder nästan vad som helst till att färglägga. Jag föredrar dem med lösa ark så att jag kan ta loss bilden jag jobbar på och inte behöva oroa mig för att sidorna under ska bli förstörda.
 
Hur gör ni för att tuschen inte ska blöda över på baksidan av pappret och på pappret under? Det är största anledningen till att jag slutade måla.
Precis som @Invicta skriver brukar jag också göra, fast jag behöver inte kunna ta ur sidorna, jag föredrar när det är en vit baksida :) ibland lägger jag ett vanligt kopieringspapper under om jag ändå vill måla med pennor som blöder igenom lite.
Har man tunna sidor i boken är det tyvärr färgpennor eller gelpennor som gäller.
 
@Invicta @Trott Aha, har alltid trott att jag antingen gör fel eller använder fel sorts pennor -typ att det finns specialpennor för färgläggning. Tack! Skall nog börja måla lite igen. :)
Visst finns det "proffs pennor" (men dom kostar där efter också) men i övrigt funkar det mesta. Det enda jag kan avråda ifrån är billiga filtpennor, typ 100 st i en burk för 100 kr eller nått, dom brukar vara rätt kassa och blöder igenom lätt.
 
Jag vill köpa nya pennor. Vilka är era favoriter? Har billig tusch nu och jag tror att jag skulle vilja ha träfärgpennor men är inte säker!
Jag gillar Faber Castells träfärgpennor. Det finns både billiga och dyra, beroende på egenhet. Jag har både ock och gillar dem alla, det skiljer så mycket i papperskvalitet mellan olika böcker så det finns alltid en plats där den ena pennsorten är bättre än den andra ;)
 
det skiljer så mycket i papperskvalitet mellan olika böcker så det finns alltid en plats där den ena pennsorten är bättre än den andra ;)

Instämmer med detta, därför är det bra att bygga upp ett lager med olika sorter om man vill hålla på och färglägga mycket. Men jag tecknar också en del själv så jag har en extra ursäkt för att samla på mig massvis med pennor... :angel:
 

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 133
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 865
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp