Målarböcker för vuxna

Klickade hem några böcker på grund av den här tråden och bokreaslutspurten.
Visa bifogad fil 27002
Nu får vi se om jag gillar dem. Jag har hittills hållt mig till böcker jag hittat i mataffären eller bokhandeln och haft svårt att hitta sånt jag gillar. Jag är rätt kräsen. Så jag hoppas att dessa passar mig. Får väl ge bort dem annars...eller spara till dottern.
Åh, den med Alice i underlandet har jag kikat på länge... Du får gärna lägga upp här när du färglagt något i den :D
 
Dax att putta upp den här tråden tycker jag. För visst är det väl fler än jag som målar än?
Jag köpte ett set av Adlibris färgpennor, Create Fine, som gav nytändning för min del. Dom är riktigt bra!
 
Jag gar faktiskt målat lite senaste dagarna. Mest tack vare sjukskriven och att jag åkte och hälsa på min familj i Skåne, men vilken orsak som helst är väl god.
IMG_20200514_144134.jpg
 
Hur lång är en normal färgpenna? Jag har sett ett Faber Castell set med 60 pennor som kostar 210kr. Är det lite för billigt? Det enda jag kan komma på att pennorna är kortare än vanligt. De här pennorna är ca 18 cm läste jag mig till på en annan sajt.
https://www.adlibris.com/se/produkt/fargpenna-classic-60-farger-60fp-33400004?article=P33400004
Mina Faber Castell Polychromos är 17-18 cm långa, så det är nog en vanlig längd på dom där.
Dom har ju "bara" pappersförpackning, det spelar säkert roll + att det är deras "vanliga" färgpenna. Polychromos t.ex är ju lättare att göra nyanser med.
Men 210 kr för 60 pennor oavsett är ett bra pris tycker jag!
 
Är målarböcker för vuxna (och barn) fortfarande intressant och aktuellt? Jag håller på lite med handtryck och funderade på att eventuellt göra några illustrationer att trycka upp i en liten bok som skulle kunna säljas i vår lokala hantverksförening. Men finns det fortfarande intresse för målarböcker för vuxna? Jag tänkte att illustrationerna man sedan fyller i med färg kan vara lokalinspirerade motiv så att boken kan fungera som en souvenir eller kanske något för den lokalpatriotiska tecknaren.
 
Är målarböcker för vuxna (och barn) fortfarande intressant och aktuellt? Jag håller på lite med handtryck och funderade på att eventuellt göra några illustrationer att trycka upp i en liten bok som skulle kunna säljas i vår lokala hantverksförening. Men finns det fortfarande intresse för målarböcker för vuxna? Jag tänkte att illustrationerna man sedan fyller i med färg kan vara lokalinspirerade motiv så att boken kan fungera som en souvenir eller kanske något för den lokalpatriotiska tecknaren.
Jag kan svara att jag målar fortfarande. Men jag "hör och ser" inte lika mycket av och om de som målar längre, men så är jag inte superaktiv på sociala medier heller ;)
 
Jag färglägger också fortfarande men mer sporadiskt och alls lika ofta. Hittar inga roliga motiv längre och det är svårt att få tag på böcker i min smak.
 
Är målarböcker för vuxna (och barn) fortfarande intressant och aktuellt? Jag håller på lite med handtryck och funderade på att eventuellt göra några illustrationer att trycka upp i en liten bok som skulle kunna säljas i vår lokala hantverksförening. Men finns det fortfarande intresse för målarböcker för vuxna? Jag tänkte att illustrationerna man sedan fyller i med färg kan vara lokalinspirerade motiv så att boken kan fungera som en souvenir eller kanske något för den lokalpatriotiska tecknaren.
Ja det är det. Det är inte lika intensivt med det är definitivt fortfarande en stor marknad.
 
Är målarböcker för vuxna (och barn) fortfarande intressant och aktuellt? Jag håller på lite med handtryck och funderade på att eventuellt göra några illustrationer att trycka upp i en liten bok som skulle kunna säljas i vår lokala hantverksförening. Men finns det fortfarande intresse för målarböcker för vuxna? Jag tänkte att illustrationerna man sedan fyller i med färg kan vara lokalinspirerade motiv så att boken kan fungera som en souvenir eller kanske något för den lokalpatriotiska tecknaren.
De verkliga entusiasterna finns kvar, men den där stora målarboks-crazen är över. Det är svårt för nya konstnärer att få ge ut sina målarböcker och bara de verkligt stora finns kvar och får ge ut nytt.

Ett tips är att sälja dem digitalt. Gå med i diverse målarboksgrupper, eller lokala grupper, och erbjud dina bilder i digital form. Gärna ett album med kanske 15 bilder i hög upplösning, som zipfile i mailen. Jag har gjort så, med mina tre målarmappar som inte längre finns att få tag på, men som många fortfarande efterfrågar.
 
De verkliga entusiasterna finns kvar, men den där stora målarboks-crazen är över. Det är svårt för nya konstnärer att få ge ut sina målarböcker och bara de verkligt stora finns kvar och får ge ut nytt.

Ett tips är att sälja dem digitalt. Gå med i diverse målarboksgrupper, eller lokala grupper, och erbjud dina bilder i digital form. Gärna ett album med kanske 15 bilder i hög upplösning, som zipfile i mailen. Jag har gjort så, med mina tre målarmappar som inte längre finns att få tag på, men som många fortfarande efterfrågar.
Tack, men jag vill blocktrycka själv, inte ge ut via förlag eller så. VIll helst slippa sitta vid en dator då jag gör det hela dagarna i jobbet. Så när jag är ledig vill jag arbeta för hand. Jag tänkte typ sy ihop små böcker av dom. Det är mer en rolig grej än något jag kommer tjäna pengar på. Men jag orkar nog inte leta fram 8-10 sevärdheter rita, karva, trycka och sy ihop om ingen vill ha dom :). Huset är fullt tillräckligt fullt av mina obrukbara alster ändå ;).
 
Tack, men jag vill blocktrycka själv, inte ge ut via förlag eller så. VIll helst slippa sitta vid en dator då jag gör det hela dagarna i jobbet. Så när jag är ledig vill jag arbeta för hand. Jag tänkte typ sy ihop små böcker av dom. Det är mer en rolig grej än något jag kommer tjäna pengar på. Men jag orkar nog inte leta fram 8-10 sevärdheter rita, karva, trycka och sy ihop om ingen vill ha dom :). Huset är fullt tillräckligt fullt av mina obrukbara alster ändå ;).
Hur många köpare behövs för att du ska se det som värt jobbet?


Jag tycker det är roligare med ovanliga och mer personliga målarböcker/block än massproducerade med nåt irriterande tryckfel i. Jag är ingen entusiast, men för mig är målarböckerna ett sätt att koppla av, rensa huvet och få ordning på tankarna. Dessutom passar de bra att ha på jobbet (stillasittande natt).
 

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 121
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 781
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp