Målarböcker för vuxna

Soapbubble

Trådstartare
Jag är väl sist på bollen, men det verkar så mysigt och avkopplande med målarböcker och färgpennor. Är det någon som målar målarbok och kan rekommendera en bra nybörjarbok och kan ge tips om okej färgpennor och vilka märken man kanske ska undvika?

Jag har bläddrat i fantastiska böcker t.ex. Den hemlighetsfulla trädgården, men jag är ute efter något enklare, gärna med lite färgtryck som inspiration.
 
Till det syftet tror jag att du kan använda vilka färgpennor som helst egentligen. Kan absolut inget om böckerna för jag blir stressad av dem men mitt favoritmärke på pennor är Derwent, finns i mängder av olika typer och färger :)
 
Jag har den hemlighetsfulla trädgården, och lite begränsat med färgpennor, så denna tråd ska jag följa :)
Tycker det är ganska terapeutiskt att sitta och fylla i, men helt plötsligt får jag nippran i benen och måste göra något annat!
 
Jag är väl sist på bollen, men det verkar så mysigt och avkopplande med målarböcker och färgpennor. Är det någon som målar målarbok och kan rekommendera en bra nybörjarbok och kan ge tips om okej färgpennor och vilka märken man kanske ska undvika?

Jag har bläddrat i fantastiska böcker t.ex. Den hemlighetsfulla trädgården, men jag är ute efter något enklare, gärna med lite färgtryck som inspiration.
Har inte provat sådana målarböcker, men se upp med tuschpennor som kan "blöda" igenom till andra sidan papperet.
 
http://www.penstore.se/c/artdesign/bocker-malarbocker/
Här finns också lite roliga målarböcker, har själv beställt hem Animorphia men inte bläddrat i den än (mer än bildgooglat).
Har Förtrollade skogen, Hemliga trädgården, Havets hemligheter, Karneval, De dödas dag, Orientalisk mandala, och nån mer. Mina favoriter är helt klart de tre första, jag vill inte ha "tunga" mönster med mycket svart och tjocka linjer, men där är man ju olika. Finns ofta några olika på bokhandlarna att bläddra i.

Tusch har jag blandat av, mycket Stablio 68 pennor, Staedtler, och en burk med typ 100 tuschpennor från Åhlens (vilket några var för starka och blöter igenom). Annars funkar alla dom pennor jag nämnt bra, vissa av de mörka kan man ana genom pappret på baksidan men oftast går dom inte igenom. Föredrar Stablio och Staedtler pennorna :)
 
Jag har Hemliga trädgården och Förtrollade skogen. Det är målarböckerna som jag har och tycker är de som faller mig bäst i smaken.
Pennor har jag fastnat för Faber Castell, finns både i bokhandeln, panduro och nätet. Undviker tusch då jag tycker det är svårt att måla med för att få olika nyanser.
90021D93-80EA-47CE-9E4D-2DA10621DD7F.jpg


Förlåt om bilden blev gigantisk :o
 
Jag köpte The can't sleep colouring book i julklapp till en vän, hon älskar den. Vet inte riktigt vilken sorts bilder det är i den dock, inte alls mitt område :o Någon annan kanske känner till den? :)
 
Jag fick den rofyllda trädgården i julklapp- älskar att måla på detta sätt, väldigt rogivande. Målar med Faber-castells tuschpennor (fiberspets, de bredare) fineliners från sakura och stablio och derwent akvarellpennor. Tror nog att jag gillar den sistnämnda bäst egentligen. Man kan ju använda lite vad som, men tänk på att tusch kan blöda genom pappret så vill man måla med det är det värt att köpa bra konstnärspennor. Kol och krita brukar ha en tendens att kladda på sidan som ligger an, så det skulle jag inte heller använda, annars beror det ju på vad du gillar att måla med.
 
http://www.penstore.se/c/artdesign/bocker-malarbocker/
Här finns också lite roliga målarböcker, har själv beställt hem Animorphia men inte bläddrat i den än (mer än bildgooglat).
Har Förtrollade skogen, Hemliga trädgården, Havets hemligheter, Karneval, De dödas dag, Orientalisk mandala, och nån mer. Mina favoriter är helt klart de tre första, jag vill inte ha "tunga" mönster med mycket svart och tjocka linjer, men där är man ju olika. Finns ofta några olika på bokhandlarna att bläddra i.

Har någon av de senare färgtryck inuti böckerna? Sånt verkar inte vara av intresse att berätta i infotexten.
 
@Trott Det är ju en lite knepig önskan av mig att vilja hitta en målarbok som är delvis ifylld. :) Jag bläddrade i en målarbok hos en släkting nyss, men den var slut hos internethandlaren. :(
 
Jag har precis beställt en Harry Potter målarbok, tror den är för vuxna iallafall :D nördig som jag är tyckte jag att det skulle blir kul! Jag tänker satsa på "träfärgpennor" så jag slipper riskera att det blöter igenom, även om jag inte är helt nöjd med det... Tycker bättre om tusch. Ska dock köpa lite nya, jag har inte så många färger, så då kanske det blir roligare!
 
jag har precis klickat hem animorphia :) full med djur och krusiduller mm. perfekt för att underhålla min uppskruvade fantasihjärna. Jag har löjligt fula träpennor med hjärtan på som jag haft länge men aldrig använt så de lär komma väl till pass
 
Det fanns en till målarbok från samma förlag *jippi* och på en utländsk site fick man titta i boken så jag kunde få en uppfattning om den. Jag saknar verkligen look inside- funktionen på svenska handlare. Det skulle ju vara praktiskt, inte bara när man köper målarböcker även bilderböcker skulle vara enklare att köpa med en look inside-funktion.

Om någon ramlar över en målarbok med färgtryck inuti, hojta till så får jag göra en till beställning :)
 
jag har precis klickat hem animorphia :) full med djur och krusiduller mm. perfekt för att underhålla min uppskruvade fantasihjärna. Jag har löjligt fula träpennor med hjärtan på som jag haft länge men aldrig använt så de lär komma väl till pass
Längtar efter att få sätta pennorna i min. Den hann såklart till posten dagen efter jag reste hemifrån. Så får vänta ända till måndag innan jag kan hämta ut den :cautious:
 
Stackars dig :( , jag lär få min på fredag, kanske om jag har tur. Det kliar i mina skaparfingrar och jag vill måla nuuuu på en gång nuuu * treåringen i mig stampar med foten och får ett kreativt utbrott orsakat av kreativ förstoppning*
 

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 121
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 781
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp