Målarböcker för vuxna

Jag vill köpa nya pennor. Vilka är era favoriter? Har billig tusch nu och jag tror att jag skulle vilja ha träfärgpennor men är inte säker!
Jag har Faber Castell color grip. De är trekantiga och har små ploppar på sig så de glider inte ur greppet. Men jag har upptäckt att jag snurrar pennan när jag målar så det spelar nog ingen roll för mig att de är trekantiga.
 
Faber-Castell polychromos vad gäller träpennor och faber-castell pitt brusch när det gäller tusch.
Dyra men jag tycker att det gör väldigt mycket med målarglädjen att ha bra pennor.
Jag har också Faber Castell Polychromos, de är jättebra tycker jag! Behöver inte trycka så hårt med pennan för att få ordentlig färg :)
 
Har en ledig förmiddag innan det är dags för mig att ta mig till jobbet så jag satte mig en stund med sjöjungfruarna.
EBBF8195-315D-4FF9-B625-A13A0FE47700.jpeg

Har bytt mobil också som tydligen tar väldigt oförlåtande bilder på det som målas :o
Kanske jag hinner måla klart den imorgon förmiddag :)
 
DSC_0103.JPG


Här är två av mina senaste från Magisk Gryning.

Jag ahr snöat in helt på olika YouTube tutorials. Jag blir mest stressad av att behöva välja färger själv, så min Asperger tycker att det är strålande när någon annan har gjort jobbet och jag kan bara följa det.
 
Vad duktig du är på att nyansera med färgerna :love:
Tack vare dina bilder så har jag vågat mig på att experimentera mer :up::bow:
Jag målar nästan varje dag en liten stund, det är så meditativt...
Åh tack! Vad roligt att jag kan inspirerar lite! :)
Jag tömmer verkligen hjärnan när jag målar, tänker inte på något annat alls mer än färgerna.
 
Som vanligt blir foton inte rättvisa i färg... Jag är tyvärr inte helt nöjd, den blev mörkare än jag tänkte mig, men men. Hästen är i metallic, och använt mycket såna gelpennor men det syns dåligt.
IMG_20180817_211631.jpg
 
IMG_6106.JPG

Som en som alltid tecknat och målat massor själv kändes det först lite konstigt att börja med målarböcker plötsligt i vuxen ålder, men nu är jag helt fast :D Så himla meditativt och avstressande, och jag slipper prestationsångesten jag lätt drar på mig när jag tecknar själv.
 
Visa bifogad fil 19625
Som en som alltid tecknat och målat massor själv kändes det först lite konstigt att börja med målarböcker plötsligt i vuxen ålder, men nu är jag helt fast :D Så himla meditativt och avstressande, och jag slipper prestationsångesten jag lätt drar på mig när jag tecknar själv.
Det kan jag verkligen hålla med om. Kändes jätteskumt. Men va kul och avstressande.
 

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 121
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 781
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp