Målarböcker för vuxna

Visa bifogad fil 19626
Satte upp de jag blev mest nöjd med på väggen här hemma. (Och för övrigt @Lena Furberg så har du mitt absoluta drömjobb :love: tänk att kunna livnära sig på att teckna hästar hela dagarna.)
Åååhh så vackert!!! Älskar det blåa i vattnet!! (Ja, resten också givetvis!!!)

Och jo, det är kanske ett drömjobb (fast jag vet inte, jag har aldrig haft nåt annat jobb...) omän lite stressigt kanske. Men jag älskar det! Vaknar på morgonen och vill bara upp och rita :heart
 
Känner mig pepp på att måla igen. Ska beställa senaste boken från @Lena Furberg, men jag skulle också vilja ha någon med massor av "småbilder" att måla. I någon bok jag har så finns det tex någon sida med massor av små katter och i en annan är det små fiskar. Det är inte så att katterna "är tillsammans" på något sätt, mer än att det är små bilder samlade på samma sida. Det gillar jag, för många gånger vill jag bara färglägga något litet utan att tänka på hur det ska passa ihop med resten av en stor bild.

Några tips på böcker med mycket sådant? (behöver inte vara djur, utan det är just "massor av småbilder" jag vill åt)
 
Full fart med @Lena Furberg s nya målarmapp :love: så roligt! Finns risk att det blir sovdags sent ikväll :angel:
DC24C861-15E2-4F5A-BCB2-497BF1EBD9CD.jpeg
 
Lite detaljer kvar
Visa bifogad fil 20130

Hoppas på att kunna ta en bild i dagsljus också. Bilderna blir så blaskiga i färgerna när jag tar bilder på dem :confused: det är mycket mer färg IRL
Superfint! (som vanligt tänkte jag skriva.. ;))
Men du är verkligen bra på det här med färger :love:

Vad använder du för pennor? Har du några du kan rekommendera?
Jag har Faber Castell Polychromos, Adlibris "create" och lite blandat från gamla förpackningar. Men jag söker något bra komplement till Polychromos... har du något tips?
 
Superfint! (som vanligt tänkte jag skriva.. ;))
Men du är verkligen bra på det här med färger :love:

Vad använder du för pennor? Har du några du kan rekommendera?
Jag har Faber Castell Polychromos, Adlibris "create" och lite blandat från gamla förpackningar. Men jag söker något bra komplement till Polychromos... har du något tips?
Tack!

Jag använder Faber Castell Grip som är en akvarellpenna, jag har några polychromos som jag har köpt styckevis för att komma åt andra nyanser som inte finns som ”grip”.

Det enda som jag känner är att många nyanser gör det roligare att måla, jag kommer långt på att måla löst, hårt och olika vinklar på pennan men det är enklare med fler nyanser. Så jag har tyvärr inget tips på pennor, tycker du redan har de bästa pennorna för att vara partisk ;)
 
Jag använder Faber Castell Grip som är en akvarellpenna, jag har några polychromos som jag har köpt styckevis för att komma åt andra nyanser som inte finns som ”grip”.

Det enda som jag känner är att många nyanser gör det roligare att måla, jag kommer långt på att måla löst, hårt och olika vinklar på pennan men det är enklare med fler nyanser. Så jag har tyvärr inget tips på pennor, tycker du redan har de bästa pennorna för att vara partisk ;)
Det där med att måla olika löst, hårt och vinkla pennan är något som jag försöker mig på också. Men som allt annat så är det väl att vara ihärdig och öva öva öva... ;)
Men Faber Castell Grip ska jag spana in - tack för tips!
 
Det där med att måla olika löst, hårt och vinkla pennan är något som jag försöker mig på också. Men som allt annat så är det väl att vara ihärdig och öva öva öva... ;)
Men Faber Castell Grip ska jag spana in - tack för tips!
Haha ja öva öva öva, det är nyckeln till framgång i många saker ;)
Jag tittar mycket på Instagram hur andra färglägger, väldigt spännande och intressant och har haft positiv effekt på min egna utveckling :) fast Instagram ger mig samtidigt prestationsångest, jag är sällan nöjd med mina egna färgläggningar mer än detaljer, typ ett löv eller ett öga etc.
 

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 121
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 781
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp