Målarfärg på ridstövlarna (läder)

Terja

Trådstartare
Vet någon om man kan få bort det och hur man får bort det? Det är vit ( :confused: ) färg på svarta stövlar. Inget som stör men vill ha dem helsvarta.

:confused:

Sv: Målarfärg på ridstövlarna (läder)

någon form av lösningsmedel?
Testa lite försiktigt o putsa sedan om stövlarna

Vilka lösningsmedel finns det? Lacknafta vet jag men det känns som att stövlarna blir förstörda då... Vad finns det mer för lösningsmedel?

Får du inte bort färgen kan du ju måla över de vita fläckarna med svart färg ;)

lacknafta eller aceton, tror inte något av det är speciellt bra för stövlarna, så ta bara liten på en trasa och gnugga. Smörjer man bara in stövlarna igen så brukar det bli rätt bra!
Men prova som sagt försiktigt och försök bara komma åt där färgen sitter. Risken är att man tar bort "glanslagret" som sitter ytterst på stöveln

Smart! Vilken idé! Skokräm kanske funkar...

Man bör smörja stöveln direkt efteråt va? Har ju smörjmedel i stallet... Har man något hemma annars?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
676
Senast: Badger
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
622
Senast: Zpunk
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 480
Senast: MiniLi
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
953
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka