Malin Baryards miljardär köper ny OS-häst

Sv: Malin Baryards miljardär köper ny OS-häst

Utdömd???!
 
Sv: Malin Baryards miljardär köper ny OS-häst

Sågad/"utdömd" som elithäst.

Förmodligen inte utdömd=slakt. Isåfall hade den nog inte kunnat vara med i Helsingfors.

/Linnea
 
Sv: Malin Baryards miljardär köper ny OS-häst

"En sån häst är svår att hitta i sverige"

Yeah right... Curtina :bow: som hon tävlade i Djursholm är helt klart en sån häst ! Köper hon inte den tycker jag att hon är osmart...

(Curtina sto f 98 e:Feliciano u: CurraCurra e Cortez uppf Rene Flück som tävlat hästen upp tom 150 och som gick 150 i Djursholm med Malin med 4 fel i grunden men kom till omhoppning och gick 0:a med en väldigt bra tid = kom 4a)
 
Sv: Malin Baryards miljardär köper ny OS-häst

sånt fan skulle jag också vilja ha :D
 
Sv: Malin Baryards miljardär köper ny OS-häst

Bortskämd vem?

Ska vi inte vara glada för att en svensk ryttare kan få tag i en topphäst när hon inte kan hitta någon bland dem hon utbildar?
 
Sv: Malin Baryards miljardär köper ny OS-häst

Jag håller med vi ska vara glada, faktum e att många toppryttare äger inte sina egna hästar, rolf-göran bengtsson äger t. ex ingen av sina topphästar....
 
Sv: Malin Baryards miljardär köper ny OS-häst

Det är ju bra o glädjande att en svensk ryttare har en sponsor som kan lägga till så mkt pengar, det är just det som svensk ridsport behöver för att kunna ligga på topp, STORA resurser!;)
 
Sv: Malin Baryards miljardär köper ny OS-häst

Lyckans ost... så förspännt skulle man ha det!
 
Sv: Malin Baryards miljardär köper ny OS-häst

Bortskämd unge skulle jag vilja säga om den damen!!

/Jenny

Modigt av dig att våga skriva det och jag håller med dig, så får hon vara hur trevlig hon vill och jag har inget personligt emot Malin, men jag gillar inte att det handlar om pengar och framgång istället för kärlek till hästen! Det är bara att skaffa en ny om den gamla inte är bra nog. Men så blir det när man väljer att leva på sin "hobby". Det känns inte ok när det är levande varelser med i spelet. Vinna till varje pris. Är man en sann hästälskare då??? Jag vet precis varför jag inte går på tävlingar numera... :cool: Jag skulle aldrig sälja min älskade häst om den inte räckte tillräckligt långt. Säljer man familjens hund? Varför gör man det med hästen i familjen?

Sedan är jag trött på att folk måste ha idoler och förebilder istället för att söka en sann och fridfull väg i livet och finna kärleken till livet inklusive hästarna. Det här sätter sina spår längre ner också. Barnen lär sig att det bara är att sälja ponnyn när man vuxit ur den eller den inte är bra nog. En känslokall attityd jag inte gillar alls! :mad: Och så påverkas aveln i den riktningen också. Älskade och pålitliga familjehästar med låg blup är skithästar som inte skall avlas på. Nej vi skall bara avla på toppresterande elithästar med hög blup som bara de tuffaste ryttarna kan rida till och som aldrig kommer att passa som en älskad familjehäst. Skittrött på denna attitydtrend! :mad:

Pengar och prestige håller på att fördärva islandshästen också som snart bara finns i varianten högbent, lättbyggd töltande arabmodell! :devil:

Så, nu slipper du vara ensam om att få på skallen!:D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Malin Baryards miljardär köper ny OS-häst

:bow:

Det känns inte ok när det är levande varelser med i spelet. Vinna till varje pris. Är man en sann hästälskare då???
Nej:mad:
Fruktansvärt att det börjar med kärlek till en annan varelse men (kan) slutar på detta sättet:cry:
 
Sv: Malin Baryards miljardär köper ny OS-häst

Jag förstår inte hur ni menar.

Om pengar och framgång är vad som krävs för att man ska få hålla på med något man vill göra, så ska man väl få skaffa både pengar och framgång utan att någon anna blir sur.

Ska man sluta tävla när ens häst behöver pensioneras, ska man sluta rida när hon är för gammal för att ridas, ny häst får man köpa när hon dött? Eller ska hästen sluta tävla när hon tappar lusten, låta henne få ett lugnare liv, kanske med föl i en hage. Skaffa en ny häst att tävla med och älska den gamla ändå.

En ponny som älskar att tävla, ska den bli hänvisad till en hage och aldrig bli riden för att ryttaren har vuxit, eller ännu värre ridas av någon för lång och för tung. Eller säljas till ett nytt barn som älskar henne och kan ta henne till tävlingarna hon älskar.

Man måste ju tänka på hästarna också, deras bästa. Hästar och människor har ju tyvärr inte exakt samma livscykler. Så vad moralen säger att man borde göra med en älskad familjemedlem kanske inte alltid motsvarar hästens bästa.

Däremot håller jag med om att avel på ridhästar och inte bara tävlingstyp är trevligt. Men det går ju att ändra på genom att själv börja avla på den hästtyp man gillar. Tyvärr kan man inte tvinga ngn annan att göra det.
 
Sv: Malin Baryards miljardär köper ny OS-häst

Vaddå bortskämd unge? I stort sett alla som rider i landslagen runt om i världen har RIKA sponsoer för att få fram bra hästar, INTE bara Malin. Jag tycker som många andra sagt var GLADA för att även svenska ryttare har fått det, och inte så jäkla trångsynta och avundsjuka!!
Att inte älska sin häst för att man köper en annan, vilket skitsnack...har själv sålt en häst för att han inte ville vara tävlingshäst utan hellre vara skogshäst och jag tävlingsryttare. Jag gjorde det för hans skull för han förkännar att ha det bra och syssla med det han trivs med. Och jag älskar den hästen mest av alla hästar jag någonsin kommit i närheten av...just därför såldes han!

Jag hoppas Malin får behålla sin sponsor och får fler bra tävlingshästar i framtiden, det förtjänar hon!!
 
Sv: Malin Baryards miljardär köper ny OS-häst

Malin är bortskämt, kom inte och säj annat.

Jag är avundsjuk, och det är inget jag skäms för.

Livet är inte rättvist PUNKT
 
Sv: Malin Baryards miljardär köper ny OS-häst

Hur kan man se henne som bortskämd? Jag tror hon har kämpat ganska hårt för att ta sig dit hon är idag...

För övrigt vill jag ge en :bow: Cattan för ett bra inlägg!
 
Sv: Malin Baryards miljardär köper ny OS-häst

Barnen lär sig att det bara är att sälja ponnyn när man vuxit ur den eller den inte är bra nog. En känslokall attityd jag inte gillar alls!

visst, jag håller med dej på ett sätt. men om man vuxit ur ponnyn då o vill gå vidare med sin ridning? eller ponnyn är ung o frisk o tkr om att tävla o träna? en sån ponny skulle ju inte tycka de va så kul att få gå i hagen o leva pensionärsliv i förtid o titta på medans ryttaren tränar eb ny ponny. är det inte rätt att sälja då?
och om man har stora tävlingsambitioner o satsar högt, men ponnyn inte tkr om att tävla, iaf inte dom klasserna, är det inte bättre för både hästen o ryttaren att sälja då? för ryttaren som kan köpa en annan häst som kanske vill hoppa högt eller gå svår dressyrklsser o hästen som får komma till ett nytt hem där nån annan kan älska den o där den kanske får göra det den vill, tex gå i skogen om den inte tkr om att tävla. Att man säljer sin häst behöver ju inte betyda att man inte älskar den, det kan ju faktiskt va bra för både hästen o ryttaren att gå skiljda vägar ibland.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Publiken kippade efter andan när benen vek sig på Malin Baryard Johnssons häst Cue Channa. Det såg ut som OS-drömmen var i fara. –...
Svar
0
· Visningar
379
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har gått 20 år sedan Malin Baryard-Johnsson tävlade i OS för första gången. Men för hennes häst, Cue Channa, blir det olympisk debut...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter år av träning med ny häst är Malin Baryard-Johnsson nu redo för att åka till Rio de Janeiro för att visa resultat ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Malin Baryard-Johnsson är högaktuell för OS i Rio - med en ny häst. Med en dag kvar på hästarnas "silly season" köpte hoppryttaren stoet...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp