malinois köp.. Hjälp

Jag tycker väl att startar man en konversation som inte är helt trevlig får man räkna med att folk svarar?
Jag tycker att det är tråkigt att det bara försvann och hade gärna läst svaren.

Jag hade också gärna läst svaren. Avel är alltid intressant att diskutera och det är kul att höra hur uppfödare tänker när de gör kombinationer. Det är ju väldigt få hundar som går i avel som saknar fel och brister.

Helt enig. Svaren var dessutom sakliga och inte i mitt tycke otrevliga tillbaka.
+ 1 på detta.
 
Jag kan bara hålla med. Blir bekymrad över situationen.
Hejsan. Min hund mår bra och är som sagt väldigt lydig enligt andra. Köpte henne enbart för att ha i tjänst samt tävla i skydd. Tyvärr är det så här mallarna är. Har man dessutom "otur" kan man dessutom få en med mycket skärpa och försvar i och då blir det ännu jobbigare. Har man riktig otur kan man få en som är reserverad. Det är inget fel på hundarna. De kan vara de mest aktiverade och välskötta hundarna men det är så här rasen är. Gillar man inte det köper man ingen malle vilket var min poäng med inlägget. Eftersom det bara finns två raser att välja på för min tjänst så var valet enkelt. Skulle jag däremot inte köra skydd (oavsett tjänst eller tävling) hade jag valt en annan ras. Varför försvåra livet för sig själv? Kan tillägga att min SO har en hane som även jag drar mig för att gå ut med då han har mycket stor skärpa och försvar. Samtliga i den kullen är avlivade pga att de bitit folk och då var förarna poliser och erfaret bruksfolk som siktade mot SM och VM.
Vill man ha en malle som sällskapshund så går det om man verkligen vill. Frågan är varför man vill?
 
Alltså jag vet inte. Jag tycker nog gott personer kan stå för vad de skriver. Och att sakligt diskutera avel har vi ju alltid gjort på buke? Men men.

Jag tycker väl att startar man en konversation som inte är helt trevlig får man räkna med att folk svarar?
Jag tycker att det är tråkigt att det bara försvann och hade gärna läst svaren.

Jag hade också gärna läst svaren. Avel är alltid intressant att diskutera och det är kul att höra hur uppfödare tänker när de gör kombinationer. Det är ju väldigt få hundar som går i avel som saknar fel och brister.

Helt enig. Svaren var dessutom sakliga och inte i mitt tycke otrevliga tillbaka.

+ 1 på detta.
Absolut - men diskussionen var inte generell utan handlade om specifika användare och deras hundar, och något som inte hörde till trådens ämne. Sen blev många svar raderade pga att de var svar på inlägg som raderades av den anledningen.
En generell diskussion om hur uppfödare tänker är absolut intressant och det får ni gärna starta en egen tråd om.
 
Och vad är poängen med detta inlägg?

Det finns mycket kunskap på det här forumet som jag inte tycker att en ska göra sig lustig över.
Jag funderade på samma, bara för att det råkar vara på internet betyder inte det att alla diskussionsdeltagare är självutnämnda ”experter” utan faktisk kunskap. Tycker det kommer fram massor med intressanta fakta i trådarna här och vet att det finns flera veterinärer, uppfödare och enormt kunniga personer bland användarna. Vissa vill verkligen bara raljera...
 
Vill man att folk ska lyssna kan man lämna sin information och tips på ett trevligt sätt som t.ex @WildWilma
Att återberätta att man tagit upp denna tråden med någon man träffat ute på promenad och beklagat sig över den och skakat på huvudet åt trådstartarens fråga och funderingar är bara sånt jävla översitteri hahaha!

Och du anser att ovanstående bidrog till ett bättre diskussionsklimat då? Dvs det du klagade på?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 080
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 025
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 294
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp