• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Tribute
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 601
T

Tribute

hur många gånger per dag ska man dela upp kraftfodergivad i? våra hästar får nu kraftfoder två ggr/dag är det för lite? de tränas inte för tävling och får därför inte så mycket mat så de får inga stora givor per gång, sen har de fri tillgång på ensilage i hagen så de har alltid något att tugga på

Sv: måltider

Det beror på hur stor dygnsgiva du har att fördela. Ger man bara t.ex 0,5 kg kraftfoder eller ändå mindre är det inte nödvändigt att dela den på flera.
Ger man däremot flera kg:n bör man ju dela upp det, på 2-4 givor beroende på mängden.

Liknande trådar

Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
27
· Visningar
1 185
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
806
Senast: matson
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 232
Senast: Roheryn
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
862
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka